Cât mai cumpără românii

Cât mai cumpără românii

Bucuria cumpărăturilor de "mai mult orice" doar cu buletinul le-a fost luată românilor de criza mondială, astfel că aceştia au ajuns ca, în 2009, să reducă semnificativ achiziţia bunurilor de folosinţă îndelungată, în comparaţie cu anul trecut.

Un raport al GfK TENEMAX indică pentru primul trimestru al acestui an o diminuare a vânzărilor de bunuri electrice de 33,4%, faţă de acelaşi trimestru al anului 2008.

Deşi a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 16%, aparatura electrocasnică mică este cel mai puţin impietată de diminuarea puterii de cumpărare a românilor. Cele mai afectate sunt electrocasnicele mari şi produsele IT care au înregistrat scăderi accentuate. Românii s-au arătat, însă, cel mai puţin interesaţi de achiziţionarea echipamentelor foto şi de birou.

Friteuzele şi fierbătoarele sfidează criza

Comparativ cu alte sectoare, aparatura electrocasnică mică a indicat o performanţă mai bună în primul trimestru al anului 2009. Deşi achiziţiile nu au fost mai numeroase, românii au continuat să cumpere friteuze şi fierbătoare, acestea fiind singurele produse care nu au înregistrat o scădere.

Oferte degeaba

Acelaşi studiu semnalează scăderi mari de vânzări şi pentru categorii importante de produse, precum aparatele pentru pregătirea alimentelor, fiarele de călcat şi aspiratoarele. Ofertele cu care magazinele de vânzare cu amănuntul încearcă să îşi atragă clienţii rămân fără ecou.

Românii preferă telefoanele inteligente, plasmele şi laptopurile

Conform sintagmei "Scump dar bun", românii aleg să-şi achiziţioneze telefoane smart phone în detrimentul tradiţionalelor telefoane mobile. În ceea ce priveşte cheltuielile pentru produsele electronice, cele mai căutate sunt televizoarele cu plasmă şi LCD-urile, procentul acestora fiind de două treimi din totalul produselor electronice cumpărate de către aceştia.

Şi domeniul IT este afectat de criza economică, înregistrând în primul trimestru al anului 2009 o scădere cu 34,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Potrivit studiului GfK, declinul s-a datorat mai ales diminuării vânzărilor la monitoarele şi calculatoare de tip desktop. În schimb, preferatele cumpărătorilor au fost notebook-urile şi laptopurile, datorită preţului scăzut al acestora.

Printre categoriile de produse electrice de folosinţă îndelungată, aflate până de curând printre preferinţele românilor şi care acum ocupă ultimele locuri pe lista acestora de cumpărături, se află aparatele foto digitale şi echipamentele de birou.

Ne puteți urmări și pe Google News