Ca să scape de taxe, de la tranşare şi până la vânzare, fabricile de mezeluri şi-au făcut magazine proprii în pieţe sau pe marile bulevarde.
Ca să scape de taxe, de la tranşare şi până la vânzare, fabricile de mezeluri şi-au făcut magazine proprii în pieţe sau pe marile bulevarde.
Salamul ori pastrama de porc ajung în galantere în numai câteva ore, fără adaosurile comerciale, din marile magazine. Clienţii sunt mulţumiţi că plătesc şi cu 10-15% mai puţin, chiar dacă nu prea au din ce să aleagă.
La ora 8 dimineaţa, 10 tone din carcasa de porc proaspăt trasat ajung în fabrica din cartierul Berceni, iar după nici două ore au trecut deja prin măinile unuia dintre cei 12 măcelari. Bucăţile pleacă mai departe ori spre vănzare directă în magazine, ori spre procesarea în mezeluri. Până la sfărşitul zilei purcelul e transformat în cârnaţi, salam şi parizer şi merge în etapa finală.
În prezent jumătate din fabricile de mezeluri şi semipreparate din carne au în dezvoltare o reţea proprie de vânzare, cu cel puţin 5 magazine, aşa că işi permit să ţină preţurile mai jos faţă de concurenţă.
Sursa: http://stirileprotv.ro