Potrivit unui comunicat de presă emis de MAE, expedierea materialelor necesare votării s-a încheiat pe 1 noiembrieî, astfel că toate misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României pot asigura o bună desfășurare a procesului de votare în străinătate.

Pe lângă buletinele de vot, Ministerul Afacerilor Externe a mai transmis către cele 835 de secţii de votare din străinătate, și un număr de 7.739 de ştampile cu menţiunea „VOTAT” şi 3.997.044 de timbre autocolante cu menţiunea „VOTAT”.

De asemenea, au mai fost expediate și alte materiale folosite în cadrul procesului electoral: modele de liste electorale suplimentare, procese-verbale pentru consemnarea rezultatelor votării și procese-verbale ce trebuie completate în anumite situaţii specifice.

Numărul buletinelor de vot, al ştampilelor şi al timbrelor autocolante necesare desfăşurării procesului de vot în străinătate a fost stabilit în baza estimărilor realizate de misiunile diplomatice, având în vedere prezenţele la vot în cadrul precedentelor scrutine electorale, distribuţia teritorială a comunităţilor româneşti, precum şi de intenţia participării la vot exprimată cetățenii români în cadrul consultărilor misiunilor diplomatice ale României cu comunităţile din Diaspora.

La alegerile pentru Președintele României, din noiembrie 2019votarea în străinătate se desfăşoară pe parcursul a trei zile pentru fiecare tur de scrutin: vineri între ora locală 12,00 şi ora locală 21,00, sâmbătă şi duminică între ora locală 7,00 şi ora locală 21,00. Astfel, în prmul tur, românii din Diaspora vor putea vota din 8 până în 10 noiembrie.

Conform noilor reglementări, alegătorii care la ora 21,00 se află la sediul secţiei de votare, precum şi cei care așteaptă la rând în afara sediului secţiei vor putea să-și exercite dreptul de a alege până la ora locală 23.59.

 

Te-ar putea interesa și: