Brandurile de lux sunt în pierdere din cauza reținerii cumpărătorilor chinezi
- Sorina Benga
- 24 iulie 2024, 16:37
Încetinirea economică a Chinei și represiunea Beijingului în ceea ce privește afișarea bogăției afectează unele dintre cele mai importante mărci de lux din lume.
LVMH spune că vânzările sale în Asia, care includ China, dar nu și Japonia, au scăzut cu 14% în cele trei luni până la sfârșitul lunii iunie, înrăutățindu-se de la un declin de 6% în primul trimestru.
Firma cu sediul la Paris nu este singura, mulți dintre concurenții săi înregistrând, de asemenea, o scădere a vânzărilor în a doua cea mai mare economie a lumii.
Acest lucru se întâmplă pe măsură ce cumpărătorii chinezi reduc achizițiile costisitoare, iar cenzorii guvernamentali închid conturile de social media ale persoanelor influente care și-au expus online produsele de lux.
Cel mai mare grup comercial de lux din lume
LVMH, care este cel mai mare grup de lux din lume, a declarat, de asemenea, că creșterea veniturilor sale globale a încetinit la 1% pentru această perioadă.
Totuși, președintele și directorul general al grupului, Bernard Arnault, a rămas prudent optimist.
„Rezultatele pentru prima jumătate a anului reflectă reziliența remarcabilă a LVMH... într-un climat de incertitudine economică și geopolitică”.
„Deși rămâne vigilent în contextul actual, Grupul abordează a doua jumătate a anului cu încredere”, a declarat el investitorilor.
Acțiunile companiei - care deține 75 de mărci de lux, inclusiv Louis Vuitton, Dior și Tiffany & Co - au scăzut cu aproape 20% în ultimul an.
LVMH nu este singurul nume mare care resimte o încetinire a vânzărilor de bunuri de lux în China.
China face probleme mai multor companii
În cele mai recente cifre financiare, brandul britanic Burberry a declarat că vânzările sale în China continentală au scăzut cu peste 20%, comparativ cu anul precedent.
Swatch Group - producătorul elvețian de ceasuri care deține Blancpain, Longines și Omega - a declarat că cererea slabă din China a contribuit la scăderea vânzărilor sale cu 14,4% pentru primele șase luni ale anului 2024, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.
Richemont, care deține Cartier, a înregistrat o scădere de 27% a vânzărilor în China, Hong Kong și Macao, de la an la an, în trimestrul încheiat la 30 iunie.
Și gigantul german al modei, Hugo Boss, și-a revizuit în scădere previziunile de vânzări pentru acest an, din cauza îngrijorărilor legate de cererea slabă din partea consumatorilor pe piețe precum China și Regatul Unit.
Alți jucători importanți din industria bunurilor de lux, inclusiv Hermes și Kering, proprietarul Gucci, urmează să își raporteze ultimele rezultate financiare în această săptămână.
Datele recente din China sugerează că economia încă se străduiește să își revină după declinul pandemic, deoarece atât creșterea din al doilea trimestru, cât și cifrele vânzărilor cu amănuntul din iunie au fost sub așteptări.
Afișarea online a mărcilor de lux a intrat, de asemenea, în atenția autorităților chineze.
În luna mai, ziarul Global Times, controlat de stat, a relatat că o celebritate de pe internet pe nume Wanghongquanxing a fost interzisă pe rețelele de socializare „pe fondul unei măsuri de reprimare a exhibițiilor de avere online”.
Contul său de pe Douyin, echivalentul chinez al TikTok, avea mai mult de patru milioane de urmăritori, notează BBC.
Mai multe alte persoane cu influență populară și-au văzut, de asemenea, conturile șterse în cadrul unei campanii despre care câinele de pază al internetului din China a declarat că vizează interzicerea conținutului „vulgar” și ostentativ în mod deliberat.