Zonda Cinque, noul model cu care Pagani elimină concurenţa.
Cu Pagani Zonda Cinque poţi reedita, într-o variantă populară, celebrul „Love Story“. Îţi rămâne în minte pentru totdeauna imaginea bijuteriei pe patru roţi, toate celelalte „rivale“ pierd competiţia cu ea şi, la final, constaţi resemnat: nu va fi niciodată a ta.
Ce ar fi de spus despre o maşină produsă în doar cinci exemplare - de unde şi numele Cinque - care are 678 de cai-putere şi costă un milion de euro? Cum să o uiţi şi cum să te gândeşti că va fi a ta când puţinele exemplare existente au fost deja vândute anticipat?
Un prototip elitist
Zonda Cinque a fost pariul pe care echipa lui Horacio Pagani l-a pus cu cei care au văzut în precedentul model - Zonda F - un prototip elitist şi au izolat producătorul în zona automobilelor de curse.
Noul model, care a avut avanpremiera la Salonul Auto de la Geneva 2008, răspunde solicitărilor dealerului Pagani din Hong Kong şi creionează viitorul pieţei auto. Constructorii vor fi nevoiţi să adapteze din ce în ce mai multe modele destinate curselor, astfel încât un model similar să fie disponibil pentru şoferi amatori. Drumul a fost deschis de Zonda Cinque.
Deşi motorul şi dotările o plasează în segmentul Formula 1, automobilul corespunde normelor circulaţiei pe drumurile publice.
Fără limită de viteză
„Bestia“ lui Pagani este un superlativ în sine. Cântăreşte doar 1.210 kg, cu 20 kg mai puţin decât Zonda F. Scăderea în greutate se datorează în mare parte şi compoziţiei caroseriei, integral făcută din fibră de carbon.
Supleţea sporeşte viteza de deplasare, maximumul fiind atins la nu mai puţin de 350 km/h. La capitolul performanţe se înscrie şi timpul în care „zbori“ cu 200 de kilometri pe oră - 9,8 secunde. Constructorul „a umblat“ şi la suspensii, arcurile fiind fabricate din titan, iar sistemul este proiectat cu patru setări.
În premieră pentru atelierele Pagani, Zonda Cinque beneficiază de o cutie de viteze secvenţială, în şase trepte, cu manete de schimbare în spatele volanului şi cu schimbător tradiţional situat pe tunelul central.
Cei 678 de cai-putere, cu un cuplu de 780 Nm, nu sunt o surpriză dacă luăm în considerare motorul ales: Mercedes Banz AMG.
Profit garantat
Noul produs creat de Pagani nu face decât să ducă succesul mai departe. În istoria de doar 18 ani a mărcii Pagani Zonda, producătorul a reuşit să îşi adjudece recordul pentru cel mai rapid tur de pistă pe circuitul de la Nurburgring. De remarcat este şi valoarea de piaţă. Preţul primului model, C12, a crescut cu 100%, iar Zonda F Coupe se vinde, second-hand, cu un milion de euro. CASETA
TEHNICĂ MOTOR: Mercedes Benz AMG, benzină VITEZA MAXIMĂ: 350 km/h ACCELERAŢIE: 0-100 km/h: 3,4 s FRÂNĂ: 100 km/h - 0: 2,1 s GREUTATE: 1.210 kg