Producătorul german a lansat, ieri, în România, a șasea generație Seria 5, model care își propune, ca de obicei, să fie etalonul premium din clasa mare.
Noul BMW Seria 5 prezentat, în premieră mondială, la Salonul Auto de la Geneva din acest an, a ajuns în România. Berlina, care și-a recăpătat eleganța de odinioară, este disponibilă imediat, iar versiunea break – Touring, în nomenclatorul mărcii bavareze – va ajunge la concesionari la toamnă.
Cea mai accesibilă versiune Seria 5 – 523i – costă 42.661 de euro cu TVA inclusă. Pentru achiziționarea celei mai exclusiviste variante (până la eventuala apariție a noului M5) – 550i – mai trebuie achitați suplimentar încă 30.000 de euro
Seria 5 trebuie să recâștige supremația BMW în segmentul premium din clasa mare, acolo unde, în ultimii ani au apărut două modele apreciate de experți: Jaguar XF și Mercedes-Benz Clasa E. Chiar dacă mai vechi, Audi A6 și Lexus GS sunt, la rândul lor, adversari importanți. Așa cum va fi și noul Infiniti M, așteptat anul acesta în Europa.
Producătorul german susține că a șasea generație Seria 5 va fi primul model din segmentul său care va oferi, la pachet, sistemul de economisire a carburantului ”Stop-start” (deocamdată montant doar pe 520d), o transmisie automată cu 8+1 trepte (care va fi disponibilă cu dispozitivul amintit anterior de la o dată ulterioară) și o sofisticată suspensie față independentă.
Oricât de impresionantă ar fi această izbândă tehnică, e limpede că, pentru a convinge, noul Seria 5 trebuie să confirme pe șosea.
Inteligență artificială
Dimensiunile exterioare ale noului BMW Seria 5 au crescut discret – până la 4,89 metri lungime, 1,86 metri lățime și 1,46 metri înățime. Modelul se laudă însă cu un ampatament care a câștigat opt centimetri.
La aproape trei metri lungime (2,97 metri, mai exact), acesta se dovedește cel mai mare din clasă, lucru care ar trebui să se reflecte pozitiv asupra spațiului oferit pasagerilor din spate.
BMW nu mai utilizează aluminiul pe noul model, dar susține că a izbutit, chiar și așa, să distribuie în mod egal masa automobilului pe cele două punți. Producătorul promite un confort la rulare superior, fără o depreciere a rafinamentului dinamic pentru care Seria 5 a fost apreciat de-a lungul anilor.
Sistemul DCC (Driver Dynamic Control), prin intermediul căruia șoferul este invitat să ajusteze după plac setările suspensiilor, asistarea volanului, răspunsul pedalei de accelerație și comportamentul cutiei automate de viteze, pe patru paliere - Normal, Confort, Sport și Sport+ - va fi disponibil, în premieră la acest model.
Printre gadgeturile oferite de BMW se numără: un head-up display, un sistem care monitorizează și evidențiază sectoarele cu limitare de viteză, un set de camere de luat vederi, care va furniza multiple imagini din exteriorul mașinii și un sistem ”night vision” (vedere de noapte) – similar celor utilizate de forțele speciale de intervenție.
Lansare cu șase motoare
Îmediat după lansare sunt disponibile două motoare pe motorină (de 3.0 litri) și patru pe benzină (de 3.0 și de 4.4 litri), cu șase cilindri în linie, dar și cu un V8 (pentru versiunea de top 550i).
Toate motoarele vin cuplate standard la o cutie de viteze manuală cu 6+1 trepte, cu excepția celui de 4.4 litri pe benzină, oferit exclusiv cu transmisia automată (8+1 rapoarte) disponibilă opțional pentru celelalte versiuni.
Cea mai interesantă propunere pe care o face Seria 5 trebuie că este 520d (turbodiesel, 2.0 litri, patru cilindri în linie, 184 CP, 8,1 secunde 0-100 km/h). Potrivit BMW, 520d devine cel mai ”curat” model din segment, cu o amprentă poluantă remarcabilă: 132 de grame dioxid de carbon pe kilometru.
Din păcate, această versiune – care ar putea fi, totodată, și cea mai accesibilă din noua gamă – va intra în oferta BMW România abia peste câteva luni, în această vară.