Astfel, proprietarii nu vor putea obţine numerele de înmatriculare dacă nu au asigurare RCA, iar asigurarea RCA poate fi suspendată doar dacă vehiculul este ţinut într-un spaţiu privat, în afara spaţiului public.

Cele mai mari controverse au apărut în ceea ce priveşte vehiculele supuse înmatriculării, decizia privind obligativitatea de a le înmatricula fiind votată cu 21 de voturi pentru şi 19 împotrivă, potrivit News.ro.

Totodată, comisiile au adoptat unele amendamente aduse de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), cele referitoare la păstrarea definiţiei contractantului, schimbarea noţiunii din utilizator în asigurător şi păstrarea definiţiei tarifului de referinţă.

Mai mult, utilizarea de piese contrafăcute în efectuarea de reparaţii auto a devenit infracţiune, potrivit amendamentelor adoptate de deputaţi.

Cele trei comisii au votat pentru trimitirea proiectului de lege în consiliul legislativ din Camera Deputaţilor pentru verificarea finală a modificărilor aduse.

Transportatorii au susţinut că au primit recent asigurări, la o întâlnire avută cu miniştrii Finanţelor şi Transporturilor la Guvern, că legea RCA va fi adoptată de Parlament până în 18 mai, dată la care expiră plafonarea tarifelor introdusă prin Ordonanţă de urgenţă în toamna anului trecut.

Proiectul legii, în ansamblu, a fost adoptat la final, cu doar trei voturi împotrivă şi o abţinere.