Baronul de Timiș, șef peste aeroport

Baronul de Timiș, șef peste aeroport

Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” Timişoara va trece, din luna mai, în administrarea Consiliului Judeţean (CJ) Timiş, acesta urmând să preia 80% din activele instituţiei aeroportuare, restul de 20% rămânând în Fondul Proprietatea.

„Luna viitoare, aeroportul trece la Consiliul Judeţean, fără pistă. Pista rămâne în concesiune la Ministerul Transporturilor. Este nevoie de o lege specială. Oricum, pista tot noi o folosim. În condiţii normale, nu se pune problema ca venirea acestor acţiuni să le considerăm pradă de război”, a declarat, miercuri, Titu Bojin, preşedintele CJ Timiş, potrivit Agerpres.

Aleşii judeţeni vor să transforme aeroportul într-unul regional şi să-i dezvolte aria de activitate, incluzându-l în proiectul de realizare a centrului intermodal de transport. Odată cu preluarea aeroportului de către administraţia judeţeană, se urmăreşte şi dezvoltarea activităţii de cargo.

„Centrul regional de transport intermodal marfă Remetea Mare este unul dintre proiectele majore de investiţii care se află în pregătire, la care vom conecta şi Aeroportul Internaţional Timişoara.Valoarea proiectului este de 21 milioane de euro”, a adăugat Titu Bojin.

Realizarea centrului intermodal presupune conectarea căilor de transport aerian cu cele rutiere, feroviare şi fluviale din Timişoara. În cadrul proiectului se vor realiza o nouă aerogară, pentru că aeroportul timişorean are ca terminal o linie de cale ferată, folosită până acum doar pentru transportul de materiale de construcţii şi combustibil.

În zona Timişoarei nu există, la ora actuală, o infrastructură de transport dezvoltată, care să asigure servicii la standardele impuse de cerinţele pieţei şi care să fie corelată cu distribuţia amplasamentelor pentru producţie şi desfacere, cu planurile de urbanism şi cu tendinţele de dezvoltare. Costurile suplimentare şi cele de transport sunt ridicate, reflectându-se în preţurile finale.

Acest proiect presupune o mişcare a mărfurilor prin utilizarea a cel puţin două moduri de transport diferite de către o singură unitate de încărcare. De exemplu, un container este adus în zona Timişoara pe calea ferată, iar de aici, pe o distanţă mai scurtă, va ajunge la destinaţie cu ajutorul camioanelor, transferul mărfii realizându-se în centrul intermodal.

Obiectivul ar urma să deservească Timişoara, deoarece concentrează majoritatea activităţilor economice din zonă, centre regionale de anvergură similară existând doar la Budapesta şi Zagreb.

Amplasarea centrului intermodal regional de transport marfă în apropierea comunei Remetea Mare este cea mai potrivită, susţin oficialii judeţeni, deoarece se află la o distanţă de circa cinci kilometri faţă de Timişoara şi permite accesul direct la trei căi de comunicaţie: rutier, feroviar şi aerian, cu posibilitatea de conectare şi la căi navigabile, prin Canalul Bega, precum şi la punctul de descărcare spre municipiu de pe autostrada Timişoara-Arad, fiind aproape şi de Aeroportul Internaţional Timişoara.

Ne puteți urmări și pe Google News