Autostrada care va lega România de Serbia. Cele patru noduri rutiere
- Iulia Moise
- 12 februarie 2025, 07:36

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că au fost primite nouă oferte de la antreprenori din România, Bulgaria, Italia, Turcia și Ucraina pentru realizarea primului segment al autostrăzii Timișoara-Moravița, care se întinde pe o distanță de 35,67 km între Remetea Mare și Jebel.
Au fost primite 9 oferte pentru realizarea segmentului de autostradă Remetea Mare - Jebel
Sorin Grindeanu a anunțat primirea ofertelor pentru realizarea segmentului Remetea Mare și Jebel din autostrada Timișoara-Moravița.
„Pas important pentru construcția Autostrăzii Timișoara-Moravița!
Antreprenori din România, Bulgaria, Italia, Turcia și Ucraina au depus 9 oferte pentru construcția primului lot al acestei autostrăzi (Remetea Mare-Jebel), cu o lungime de 35,67 km.”
Finanțarea construcției segmentului Remetea Mare - Jebel, făcută prin PT
Perioada destinată construcției este de 48 de luni, dintre care 12 luni sunt dedicate proiectării, iar 36 de luni execuției, conform postării făcute de ministul Transporturilor.
Construcții adiacente autostrăzii
- Un Pod peste Râul Timiș (1.153 m);
- Un Centru de Întreținere și Coordonare;
- 2 parcări de scurtă durată (fiecare doatată cu infrastructura necesară amplasării a minimum 6 stații de încărcare pentru autoturismele electrice);
- 4 noduri rutiere (Nod rutier A1 Remetea Mare, Nod rutier DJ592 Albina, Nod rutier VO Timișoara Sud, Nod rutier DN59 Pădureni).
Autostrada Timișoara-Moravița nu va afecta arealele naturale
Autostrada Timișoara-Moravița va lega România de Serbia va avea o lungime totală de 73 de kilometri și se suprapune parțial cu siturile Natura 2000 Lunca Timişului şi Lunca Timişului.
Terenurile naturale cu valoare ecologică ridicată sau zone cu areale naturale ce pot reprezenta habitat pentru diverse specii, nu vor fi afectate, a transmis Agenția pentru Protecția Mediului.
„Principalele lucrări prevăzute în cadrul proiectului sunt următoarele: lucrări de infrastructură şi suprastructură, terasamente (lucrări de săpătură, umplutură, etc.); lucrări de consolidare a terasamentelor (lucrările de consolidare a taluzurilor de rambleu, a terenurilor slabe de fundare şi drenarea apelor subterane); lucrări hidrotehnice; lucrări de artă (construcţia podurilor şi pasajelor, podeţelor etc.); lucrări de construcţie a nodurilor rutiere în zonele intersectate sau ramificare cu alte căi de comunicaţie; lucrări de siguranţa circulaţiei; lucrări de colectare şi evacuare a apelor”, a comunicat pe Facebook, Agenția pentru Protecția Mediului Timiș.