Ministrul transporturilor, Anca Boagiu: Bechtel a înţeles că nu mai poate trata România ca pe un stat de mâna a doua

Ministrul transporturilor, Anca Boagiu: Bechtel a înţeles că nu mai poate trata România ca pe un stat de mâna a doua

"Autostrada Transilvania este o idee bună, dar a fost pusă în practică prost", este de părere ministrul transporturilor, Anca Boagiu. Oficialul a declarat, ieri seară, la B1, că acest contract cu compania americană Bechtel "a fost de la bun început în defavoarea statului român".

Boagiu a afirmat că, în urma calculelor făcute de Ministerul Transporturilor, a rezultat că România ar fi avut nevoie de circa 10 miliarde de euro pentru finalizarea a 430 kilometri de autostradă.

Cum se explică problemele din contract? "Cred că a fost făcut în grabă, a fost făcut şi electoral, pentru că a fost încheiat în 2003, modificat în 2004, prima volă a intrat în şantier în 2004. Sunt multe lucruri în spate... ", a precizat Anca Boagiu. Conform acesteia, astăzi avem un preţ pe kilometru care se încadrează în standardele de cost.

Ministrul a făcut referire şi Guvernul PSD care a încheiat acel contract, în 2004: "Au avut 62 de articole de preţ şi în rest nimic, nu a existat proiect, nu a existat nimic. A fost simbolică începerea acestei autostrăzi în 2004, pentru că eram în campanie electorală".

"România nu e ţară de mâna a doua"

Totodată, Anca Boagiu a mai declarat că rezilierea contractului a putut fi realizată şi pnetru că americanii de la Bechtel şi-au dat seama că România nu este un stat de mâna a doua. "Au înţeles că România nu poate rămâne în situaţia de a fi tratată ca un stat de mâna a doua", a spus şefa Transporturilor.

Ea a reamintit că s-a confruntat cu mari probleme în discuţiile cu reprezentanţii Uniunii Europene despre reţeaua transeuropeană de transport rutier, din cauza modului în care a fost atribuit contractul cu Bechtel, "pentru că el a fost o atribuire directă". Fiind încredinţat direct, "am fost aspru criticaţi de Comisia Europeană şi acesta este motivul pentru care nu am putut accesa un euro pentru această autostradă", a mai explicat Anca Boagiu.

Negocierea pentru ruperea acestui contract a fost un proces dificil, care a fost demarat anul trecut şi a durat aproximativ nouă luni, fără presiuni, a mai adăugat ministrul transporturilor.

Ne puteți urmări și pe Google News