Autobuzele Mercedes, controlate de prefect

Autobuzele Mercedes, controlate de prefect

Prefectul Mircea Băcală a trimis astăzi Corpul de control al Prefecturii la primărie, să verifice legalitatea contractului de achiziţie a celor 30 de autobuze Mercedes cu burduf, semnat săptămâna trecută de către autorităţile locale.

Decizia a fost luată la o zi după ce primarul Gheorghe Ciuhandu a făcut public semnarea contractului de achiziţie. Potrivit acestuia, cele 30 de mijloace de transport în comun sunt prevăzute cu burduf şi au o capacitate de 140 de locuri, costul unuia depăşind 200.000 de euro. Valoarea totală a contractului de leasing este de 8,2 milioane de euro.

Prefectul de Timiş susţine că are îndoieli că un contract semnat la finele săptămânii trecute între municipalitate,  Evo Bus Romania SRL şi BRD Sogelease IFN SA pentru achiziţia autobuzelor Mercedes a respectat prevederile legale şi caietul de sarcini întocmit în 2007.  

„Dacă vor fi găsite nereguli voi deschide acţiune în instanţă, în contencios administrativ”, a spus prefectul. Ciuhandu a refuzat controlul

Primarul Gheorghe Ciuhandu le-a închis uşa-n nas şi a  invocat faptul că actul solicitat spre verificare este confidenţial.

„Reprezentanţii Corpului de Control m-au informat că primarul a fost foarte nemulţumit că i-am trimis în verificări, şi le-a spus că puteam să mă informez direct de la el, telefonic. Pe de altă parte, primarul Gheoprghe Ciuhandu a refuzat să pună la diospoziţia Corpului de Control contractul de achiziţie şi leasing, invocând că acel contract ar conţine date confidenţiale, şi că, în schimb, va posta pe pagina web a municipalităţii toate informaţiile pe care le poate furniza fără să încalce respectivele clauze. Nu înţeleg cum pot exista date confidenţiale într-un contract  care face uz de banii publici”, a declarat, pentru EVZ, prefectul Mircea Băcală, care i-a chemat la o discuţie în această după-amiază pe juriştii instituţiei pentru a găsi o cale legală de a consulta contractul controversat. Proces de doi ani

Licitaţia pentru cele 30 de autobuze a început în noiembrie 2007, însă a fost contestată în instanţă de una din firmele participante.

Primăria Timişoara a câştigat procesul în urmă cu două luni, la Curtea de Apel Ploieşti, iar la finele săptămînii trecute edilii au semnat un contract cu Evo Bus Romania SRL şi BRD Sogelease IFN SA pentru plata eşalonată pe timp de şapte ani a celor 30 de autobuze.  

Ne puteți urmări și pe Google News