Asociațiile elevilor cred că autoritățile au compromis acest an școlar prin tot ce (NU) au făcut

Asociațiile elevilor cred că autoritățile au compromis acest an școlar prin tot ce (NU) au făcut

Declarațiile președintelui Klaus Iohannis nu au avut darul de a calma asociațiile elevilor la nivel național. Chiar dacă școlile nu vor mai începe anul acesta, elevii se tem că Guvernul le neglijează nevoile școlare și trag un semnal puternic de alarmă cu privire la lipsa de măsuri guvernamentale care să înlesnească procesul online de predare-învățare.

Asociațiile elevilor cer procedură de urgență pentru achiziții de tablete și abonamente la internet

Nu mai puțin de patru asociații ale elevilor s-au unit pentru a cere guvernului Ludovic Orban ”să înceapă în regim de urgență procedura unei achiziții publice de tablete și abonamente la internet.” Asociațiile sunt un ecou al multor părinți din România care se plâng că nu au posibilitățile financiare necesare pentru a asigura acces copiilor la lecțiile ținute online de profesori. Într-un material de presă, președintele Asociației Elevilor din Constanța a punctat că Guvernul a rămas în urmă la multe capitole: ”nu s-a schimbat nimic de la începerea crizei, nu toți elevii au acces la educație, iar acolo unde există internet, învățarea online nu este reglementată.”

6 Întrebări fără răspuns și un sistem educațional în degringoladă

Asociațiile au lansat și o serie de întrebări care, deocamdată, au rămas fără răspuns :

  1. Cum se va realiza învățarea la distanță pentru elevii fără acces la un dispozitiv conectat la internet?
  2. Ce se întâmplă cu acordarea burselor școlare?
  3. Unde nu există numărul necesar de note pentru încheierea mediei, cum se va realiza acest lucru?
  4. Cum se vor rezolva situațiile de corigență?
  5. Când și în ce condiții se vor susține examenele de bilingv și cele practice de la filiera vocațională?
  6. Care va fi durata unei ore de curs, respectiv numărul maxim de ore pe care elevii îl vor petrece în fața dispozitivelor?

Erori de comunicare, ezitări și prea multe necunoscute

Elevii de peste tot din țară, fie ei cu sau fără acces la instrumente educaționale online, au fost prinși la mijloc între Covid-19 și un Guvern liberal care a transmis mai multe informări inexacte sau ezitante despre situația școlară. Dacă la începutul crizei Guvernul a generat panică extinsă prin refuzul indirect de a închide inițial școlile, pe parcursul desfășurării crizei au existat informări inexacte și fără un aport real la clarificarea situației.

Ne puteți urmări și pe Google News

În continuare este neclar cum va arăta anul școlar 2020-2021, cum va fi gestionat decalajul de informație pierdut de elevi în această perioadă sau cum vor arăta examenele naționale pentru cei care nu au avut acces la tehnologie de învățare sau de recapitulare la distanță.