Asfaltări rapide cu plasă de oţel

Asfaltări rapide cu plasă de oţel

O nouă tehnologie, bazată pe un sistem de armare cu plasă de oţel, va fi introdusă în curând pentru repararea şoselelor din vestul ţării.

Lucrările de asfaltare a şoselelor din vestul ţării vor fi cu 10 la sută mai scumpe, dar de 28 de ori mai rapide, în urma implementării unei tehnologii olandeze. Aceasta este bazată pe un sistem de armare cu plasă de oţel, procedură folosită de decenii în Europa occidentală. Metoda a fost prezentată ieri, în premieră naţională la Timişoara, de către reprezentanţii companiei olandeze Janssen de Jong Infra.

Compania Naţională de Autostră zi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi-a dat girul pentru experimentarea procedurii în România, iar Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara a stabilit deja tronsonul pe care se va aplica noua procedură. În următoarele zile, un kilometru din Drumul Naţional 79 A, din punctul de trecere a frontierei de la Vărşand, judeţul Arad, va fi reabilitat folosind noua procedură. Garanţia lucrărilor creşte

„Mesh Track presupune frezarea drumului în lucru la aproximativ 2 centimetri adâncime şi aducerea lui la o suprafaţă perfect plană, peste care se derulează o plasă din oţel cu ochiuri hexagonale (mesh track - n.r.) peste care se aplică un strat de microasfalt“, explică Hantz Cupen, reprezentantul companiei olandeze.   Un avantaj semnificativ al noii tehnologii este timpul extrem de scurt necesar pentru tratarea unui drum. De exemplu, dacă 10.000 de metri pătraţi de autostradă necesită 28 de zile de lucru, pentru a fi asfaltaţi prin tehnologiile tradiţionale, apelând la sistemul de armare cu plasă de oţel, lucrarea, pe aceeaşi suprafaţă, se realizează în numai 24 de ore.   „Chiar dacă noua tehnologie este aproximativ cu 10% mai scumpă decât o asfaltare tradiţională, ea vine cu celelalte avantaje: creşte capacitatea portantă a drumurilor, durata lor de viaţă şi se face o economie considerabilă de asfalt cu circa 30 la sută, ceea ce e foarte important având în vedere protejarea mediului, care e un discurs foarte actual, la nivel mondial“, a punctat Dorin Debuceanu, directorul CNADNR. „Dacă un drum realizat prin tehnologiile tradiţionale are o garanţie de doi ani, prin acest sistem garanţia creşte la 10-15 ani“, a subliniat Ştefan Szobotka, directorul de comunicare al CNADNR.

24 de ore este timpul necesar pentru tratarea unui drum după metoda olandeză

Ne puteți urmări și pe Google News