Artiştii vor 60% muzică românească la televizor

Artiştii vor 60% muzică românească la televizor

„Dacă aş fi în locul statului aş adopta acest proiect de lege pentru a proteja artiştii români”, spune Paula Seling.

Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMRADA) a făcut public, ieri, bilanţul financiar pe 2009, cap de listă în topul încasărilor din drepturi de autor fiind compozitorii Alexandru Blaja, (circa 700.000 de lei), urmat de Vladimir Creţu (600.000), Udrea Iulian (300.000) - toţi autori de jingle-uri -, şi Laurenţiu Duţă (aproximativ 300.000). În cursul aceleiaşi conferinţe, încă în desfăşurare la Hotel Intercontinental din Bucureşti, s-a discutat un raport al Departamentului de Stat din SUA, care atrage atenţia că în România drepturile de autor nu sunt respectate, iar autorii români nu se bucură de sprijinul autorităţilor.

La conferinţă participă directorii organismelor de gestiune colectivă din lume, personalităţi ca Mitko Chatalbashev, directorul pentru Europa al CISAC (Confederaţia Internaţională a Societăţilor Autorilor şi Compozitorilor), Ronald Mooij, secretar general al BIEM (Biroul Internaţional pentru Drepturi Mecanice, drepturile decurgând din exploatarea înregistrărilor sonore a operelor muzicale) şi Adrian Iorgulescu, preşedintele Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România.

Totodată, UCMR-ADA a dezbătut proiectul de lege, susţinut de autorii români, care prevede obligativitatea pentru posturile de radio şi TV să difuzeze cel puţin 60% muzică românească.

„Proiectul vizează protejarea culturii şi limbii române. În ultimii cinci ani, operele de origine română difuzate în cadrul programelor radio sau TV s-au redus până la sub 10% din timpul de emisie, în timp ce majoritatea statelor europene, precum Franţa, Letonia, Estonia sau Israel, acordă între 40% şi 51%”, potrivit UCMR-ADA.

„Această lege ne-ar salva”

„Este descurajant pentru tinerii compozitori să vadă că posturile de radio sunt inaccesibile şi, din această cauză, mulţi tineri artişti fie aleg să plece din ţară, fie se orientează către alte domenii. Această lege ar trebui adoptată şi ar trebui să stimuleze creativitatea naţională. Eu, peste tot pe unde am fost, chiar şi acum cu campania de promovare a piesei pentru Eurovision, am observat că muzica din ţara respectivă este promovată în proporţie de 90 la sută”, a declarat Paula Seling, prezentă la conferinţă, pentru EVZ.

Ne puteți urmări și pe Google News