Apple vrea să se extindă în China

Apple vrea să se extindă în China

Grupul american Apple Inc intenţionează să-şi majoreze investiţia în China. Decizia a fost luată în aceste zile, când directorul general Tim Cook vizitează statul asiatic şi are întâlniri cu oficialităţile chineze, transmite Bloomberg.

China este a doua mare piaţă a Apple după cea din SUA, a anunţat Cook în octombrie.

"Apple a făcut o treabă foarte bună cu numărul relativ mic de magazine de retail pe care le are aici. Provocarea acum este să extindă în China modelul de retail care a avut succes în SUA", a explicat David Wolf, director general al firmei de consultanţă Wolf Group Asia. Apple are şase magazine în China: două în Beijing, trei în Shanghai, câte unul în Sanlitun şi Hong Kong.

"China este foarte importantă pentru noi şi aşteptăm cu nerăbdare să realizăm investiţii chiar mai mari pe această piaţă şi să înregistrăm creştere", a declarat un purtător de cuvânt al Apple, fără a oferi şi alte detalii.

Şeful Apple ar putea evalua condiţiile de muncă din fabricile chineze unde sunt asamblate produsele iPhone şi iPad. În China, Foxconn este cel mai mare fabricant de produse şi componente electronice şi în prezent asamblează iPad-uri şi iPhone-uri pentru Apple Inc. Foxconn a anunţat că face tot posibilul pentru a ameliora condiţiile de muncă, după un lanţ de sinucideri în rândul angajaţilor unei uzine.

Apple pierde teren în China

Deşi a redobândit poziţia de lider pe piaţa mondială a telefoanelor mobile inteligente (smartphone), Apple continuă să piardă teren pe piaţa din China, unde în trimestrul patru 2011 a căzut pe locul al cincilea după ZTE, iar cota sa de piaţă a scăzut la 7,5% în T4 de la 10,4% în T3.

Potrivit firmei de cercetare de piaţă Gartner, în trimestrul octombrie-decembrie 2011 grupul sud-coreean Samsung a detronat Nokia, devenind noul lider al pieţei de smartphone din China, cu o cotă de piaţă de 24,3%. Pe locurile trei şi patru se situează firmele chineze Huawei Technologies Co Ltd (12,6%) şi ZTE Corp (11,1%).

Problema iPad în China

Apple are probleme pe piaţa din China, cea mai mare piaţă de telefonie mobilă din lume, cu aproape un miliard de utilizatori, în condiţiile în care este implicat într-o dispută juridică cu o firmă chineză pe tema numelui iPad. În plus, analiştii atrag atenţia asupra faptului că un iPhone 4s nou este echivalentul a două salarii lunare în China, în timp ce un produs de succes ar trebui să fie echivalent cu 70% din salariul pe o lună.

Săptămâna trecută, Apple a anunţat că în luna iulie a acestui an va începe să plătească un dividend trimestrial de 2,65 dolari pe acţiune, acestea fiind primele dividende acordate acţionarilor Apple după 1995. Recent acţiunile Apple au trecut pragul istoric de 600 de dolari per titlu, iar capitalizarea bursieră a Apple a trecut de 550 miliarde de dolari.

CITIȚI ȘI:

  • Apple pierde lupta cu chinezii: A vândut ilegal iPad în China!
  • Apple are probleme în China

Ne puteți urmări și pe Google News