Andreea Marin Bănică: "Nu mă mai uit aproape deloc la posturile româneşti"

Andreea Marin Bănică: "Nu mă mai uit aproape deloc la posturile româneşti"

Andreea Marin Bănică ia în calcul o revenire pe micul ecran numai dacă televiziunea va înceta să vâneze audienţă cu scandaluri inventate şi cu o scară inversată a valorilor.

"Nu ştiu ce să vă răspund", declară Andreea Marin Bănică atunci când este întrebată dacă doreşte să revină pe micile ecrane.

"Pentru mine, viaţa s-a dovedit a fi plină de surprize şi am fost deschisă către ideile bune întotdeauna, de aceea nu pot spune un «nu» răspicat, poate că într-o bună zi cineva îşi va dori totuşi să revină la calitate şi substanţă în această meserie. Chiar dacă televiziunea nu mai e prioritatea mea, a rămas o amintire frumoasă, fac în continuare evenimente punctuale de amploare şi recunosc faptul că a fost un start extraordinar în viaţa mea profesională. Cert e că azi nu mă mai uit aproape deloc la televizor la posturile româneşti, am doar două-trei programe pe care le mai urmăresc din când în când, pentru că ideea mea despre jurnalismul de televiziune pare să fie demodată în contextul actual şi nu mă regăsesc în ceea ce se întâmplă adesea pe micul ecran în prezent: scandaluri inventate de dragul unor modeste puncte de au dienţă, lauda de sine fără merite reale, o scară inversată a valorilor, vorbe goale, forme fără fond. Nu îmi doresc să mă adaptez la acest nou tip de televiziune, aşa că l-am eliminat din viaţa mea, consider că nu îmi aduce niciun avantaj. Nu vreau să îi ofer copilului meu o asemenea perspectivă despre viaţă, ca şi cum aceasta ar fi normalitatea. Aşa că avem o colecţie de filme, concerte şi documentare bune cu care ne delectăm la nevoie, precum şi desenele clasice pentru copii de care nu mă satur, deşi le ştiu pe de rost".

EVZ: Intenţionezi să te mai implici în vreun proiect umanitar în Africa? Andreea Marin Bănică: Bineînţeles, nu am niciun motiv să mă opresc aici, dacă pot face bine, dacă aportul meu contează într-un colţ al lumii, fie că el este aici, acasă, fie în altă parte unde simt că sufletul meu vibrează faţă de o cauză umanitară în care cred, nu am de ce să spun nu.

E un mod de viaţă pentru mine şi mă împlineşte, în plus cred că poate fi o lecţie de viaţă pe viitor pentru copilul meu, pentru care îmi doresc aceeaşi libertate pe care eu am dobândit-o prin călătorie, prin interacţiune cu oameni de pretutindeni, prin sprijin acolo unde îl poţi acorda de la om la om, fără să conteze culoarea pielii, graniţele sau distanţele care ne despart.

În ceea ce priveşte cărţile, pregăteşti ceva? Da, am un proiect la care lucrez şi care nu seamănă cu nimic din ceea ce găseşti pe piaţă, aşa cum special este şi volumul "Preţuieşte viaţa", care mi-a adus multe bucurii. Ultima lansare a fost la Chişinău şi a fost un eveniment extraordinar, neaşteptat pentru mine, o desfăşurare de forţe impresionantă.

În curând, urmează lansările de la Buzău şi Piatra-Neamţ. Turneul acesta m-a adus faţă în faţă cu mii de oameni cu care am avut dialoguri pline de sevă, oameni care, ca şi mine, preţuiesc viaţa, şi asta mi-a adus satisfacţia de a descoperi că nu toată lumea caută publicaţii în care să existe controversă, scandal, bârfă, o intrigă de acest tip.

"Nu ştiu dacă am destulă experienţă ca om de televiziune încât să dau deja sfaturi"

Ai proiecte noi de film, singură sau împreună cu soţul tău? Fiecare dintre noi are oferte în domeniul său, pe care le analizează cu atenţie, experienţa trebuie să îşi spună cuvântul şi să selectăm înţelept alegerile profesionale.

Tot mai multe vedete au început să se implice în politică; intenţionezi şi tu să faci aşa ceva? Nu.

Consideri că ai contribuit la modul în care marketingul personal este văzut şi practicat acum în România? Nu asta mi-am propus, nu am avut o forţă creativă în spate care să mă propulseze, am evoluat bazându-mă mult pe propria intuiţie şi învăţând continuu. De la an la an am înţeles mai mult şi am aplicat în practică noile informaţii căpătate pe parcurs, un fel de "marketing sănătos şi de bun-simţ", pentru propria persoană.

M-am bazat pe capul meu şi nu am construit strategii de marketing bazate pe baloane de săpun, ci pur şi simplu am folosit în mod inteligent ceea ce aveam concret în portofoliu, şi acest tip de seriozitate, întotdeauna acoperită de fapte, mi-a creat un drum al meu şi pe care publicul l-a sesizat ca fiind demn de încredere şi l-a apreciat pe termen lung.

Cum ai gestionat tranziţia de la star TV la femeie de afaceri?A fost o mişcare firească, în condiţiile în care eu nu am fost doar om de televiziune - nu mă omor după termenul de "star TV" - pentru că întotdeauna în paralel am avut firmele mele care făceau şi afaceri conexe.

Brandul de haine destinate copiilor, "Violet", va fi extins şi în străinătate? Lăsaţi-mă să vă surprind plăcut atunci când voi putea vorbi despre lucruri concrete, nu prea îmi place să vorbesc despre idei nefinalizate, despre "proiecte de viitor".

Câteva sfaturi pentru tinerele care îşi doresc o carieră în televiziune… Nu ştiu dacă am destulă experienţă încât să dau deja sfaturi. Ştiu însă un lucru: mi-am văzut de drumul meu cu credinţă, fără să mă las afectată de cei care încercau să mă împiedice să-mi pun în practică ideile în care credeam cu toată forţa.

Am ascultat criticile constructive, m-au ajutat să evoluez, dar nu le-am luat în seamă pe cele răuvoitoare.

Cum ai descrie o zi obişnuită din viaţa Andreei Marin?Am şansa de a trăi o viaţă în care zilele nu sunt copii la indigo, nu pot descrie o zi pentru ca apoi să o multiplic spre a obţine o imagine completă a ceea ce trăiesc. Munca mea înseamnă mereu proiecte diferite, creative, care mă duc în zone noi de cunoaştere, în locuri noi din lume, aşadar o zi nu seamănă cu alta, dar există constante, fireşte.

De pildă, timpul petrecut cu familia mea, care e prioritar, dragostea pentru jumătatea mea, Ştefan, pentru copiii noştri şi veşnica dorinţă de a mă întoarce acasă, oricât de minunat ar părea locul în care mă aflu la un moment dat.

Ne puteți urmări și pe Google News