Americanii depăşesc criza în maşini de lux, cu pletele în vânt
- Adam Popescu
- 22 noiembrie 2010, 13:57
Cele mai spectaculoase premiere mondiale lansate, vineri, la Los Angeles, sunt fie modele premium, fie decapotabile.
Producătorii auto au venit pregătiţi la întâlnirea cu clienţii din cel mai bogat stat american. Printre plictisitoare modele hibride - tot mai populare, e drept - şi concepte mai mult sau mai puţin realiste, ediţia din acest an a Salonului auto de la Los Angeles se distinge datorită premierelor mondiale selecte pe care le găzduieşte.
Este evident pentru oricine că obiceiurile de consum şi clima din California au creat, o dată în plus, cadrul perfect pentru lansarea unora dintre cele mai spectaculoase modele ale anului. În gamele premium sau cabrio.
Mercedes-Benz CLS 63 AMG. Indispensabila versiune AMG apare şi în gama modelului care a inventat, practic, segmentul "coupe cu patru uşi". Marele "secret" al celui mai nou produs oferit de tunerul oficial Mercedes-Benz sălăşluieşte sub capotă, sub forma unui nou motor V8 biturbo pe benzină de 5.5 litri. În funcţie de preferinţele clientului, CLS 63 AMG poate livra 518 sau 550 de caiputere. În ambele situaţii, "racheta solsol" germană se catapultează (de pe loc) până la 100 km/h în numai patru secunde şi ceva. Viteza maximă este limitată electronic, fie la 250, fie la 300 km/h.
Chevrolet Camaro Convertible. După amânări repetate, Chevrolet lansează versiunea decapotabilă a modelului Camaro - un clasic reinventat în urmă cu doi ani. Arătosul model decapotabil cu patru locuri va fi comercializat şi în Europa, începând din primăvara anului viitor. Camaro Convertible propune o gamă restrânsă de motorizări pe benzină: o unitate V6, care dezvoltă 315 caiputere, şi, bineînţeles, un V8 tradiţional american, de 6.2 litri, cu 432 CP, care va avea darul să tulbure frizurile celor de la bord, graţie unui sprint 0-100 km/h epuizat în nici cinci secunde.
PORSCHE CAYMAN R. Cel mai "rău" Cayman se luadă cu un motor boxer în şase cilindri pe benzină, care dezvoltă 330 de cai-putere. Coupe-ul cu motor amplasat central accelerează de la zero la 100 km/h în fix cinci secunde (ba chiar 4,7 secunde, când de transmisie se ocupă cutia de viteze automată PDK). În condiţii ideale, Cayman R ar putea atinge 282 km/h. Pentru optimizarea raportului putere- greutate, inginerii germani au utilizat materiale compozite, aliaje uşoare şi au văduvit habitaclul de două importante sisteme de confort: cele care gestionau linia audio şi climatizarea.
VOLKSWAGEN EOS. Modelul coupecabriolet dezvoltat pe platforma tehnică a celebrului compact Volkswagen Golf a fost optimizat estetic şi tehnologic. Suficient de serios, susţine producătorul, cât să poată fi recomandat drept un nou model. În realitate, Eos-ul prezentat în LA se califică doar pentru statutul de facelift necesar pentru adoptarea noii identităţi stilistice a mărcii germane. Printre noutăţile introduse în gamă se numără sistemele keyless-go (cheie inteligentă, pornire de la buton) şi Park Assist - asistenţă pentru manevrele de parcare. De acum înainte, hardtopul va putea fi acţionat şi din afara maşinii, prin intermediul telecomenzii.
Range Rover Evoque. Cel mai compact Range Rover este şi primul model oferit şi într-o versiune cu tracţiune faţă. Producătorul de lux britanic le-a pregătit americanilor versiunea cu cinci uşi a gamei, cu un acces mai facil către locurile din spate, dar şi cu un preţ inferior crosscoupé- ului în trei uşi dezvăluit anterior. Lansarea comercială a gamei Range Rover Evoque (care va conţine, se înţelege, şi destule versiuni cu tracţiune integrală) se va petrece abia în 2011.
OFERTA JAPONEZILOR
Nissan Murano CrossCabriolet decapotabil
Producătorul japonez deschide o nouă pagină în istoria automobilului. Murano CC este primul crossover decapotabil cu tracţiune integrală realizat vreodată. Chiar şi aşa, Nissan este realist şi recunoaşte că uriaşul model cu soft-top nu va face cine ştie ce performanţe la vânzări, dar va trebui să promoveze imaginea mărcii. Probabil din vitrinele showroomurilor. CrossCabriolet-ul urmează a fi distribuit în reţeaua de dealeri Nissan începând din prima parte a lui 2011. Deocamdată, nu este prevăzută vânzarea acestuia şi pe pieţa europeană.