"Desigur, podul peste Dunăre de la Vidin-Calafat este un proiect concurent, de aceea ne grăbim să ne terminăm treaba", a spus ministrul sârb al Transporturilor, Milutin Mrkonjic, citat de agenţia bulgară Novinite.

Sârbii şi bulgarii vor să termine autostrada Sofia-Nis, iar bulgarii au făcut deja câteva lucrări pe sectorul lor Sofia-Kalotina (la graniţa cu Serbia). Autostrada este o parte a aşa-numitului Coridor X, care leagă oraşul turc Istanbul de Europa Centrală, prin Sofia şi Belgrad.

Podul Calafat-Vidin este un element foarte important în Coridorul IV. Coridorul începe cu două braţe (unul în Istanbul, celălalt în Salonic) şi, prin Sofia şi Vidin, asigură legătura cu Europa Centrală.

Astfel, Bulgaria are de câştigat prin ambele coridoare, în timp ce România şi Serbia ar trebui să se dueleze în lucrări de infrastructură. Podul Calafat – Vidin ar trebui să fie gata la începutul lui 2012.

Iată lucrările din proiect de care trebuie să se ocupe statul român:

5 km de cale ferată nouă, de la capătul podului până la calea ferată existentă Golenţi-Calafat;
5 km de drum expres;
staţie terminală pentru control al traficului şi taxare;

În 2030, podul ar trebui să asigure o capacitate de transport de 8.400 de vehicule şi 30 de trenuri pe zi.
CONCURENŢĂ: Coridorul IV, cu albastru, concurează Coridorul X, cu portocaliu. Miza este traficul dintre Turcia, Grecia şi Europa Centrală