Oamenii de afaceri din Romania isi fac jurnale personale pe internet.
Gheata jurnalelor on-line din lumea oamenilor de business autohtona a fost „sparta” de un antreprenor cu afaceri chiar in acest mediu: Marius Ghenea - fondatorul Flamingo, care deruleaza in prezent afaceri pe internet.
Acesta isi anunta prietenii, saptamana trecuta, ca si-a refacut site-ul personal, care exista de cativa ani, insa cu un continut modest. „Sunt Marius Ghenea, tata, sot, prieten si, in cele din urma, om de afaceri”, asa incepe prezentarea postata pe jurnalul on-line al omului de afaceri.
Blogul lui Ghenea este o combinatie intre lumea business - oportunitati in piata, proiecte personale si impresii personale despre afacerile care se deruleaza la noi - si ceea ce exista dupa afaceri - diverse hobby-uri si familia.
„Deocamdata, acesta este un experiment fara o tinta precisa, mai mult cu profil de hobby - fie el si „business hobby” -, in care intentionez sa adaug frecvent continut care mi se pare interesant, de exemplu recenzii zilnice de carte. Voi vedea unde ma duce acest proiect in continuare, inca nestiind care este destinatia”, explica Ghenea.
Daca numele mari din zona business de la noi sunt inca reticente in a alege comunicarea prin intermediul blogului, nu la fel de lent se dezvolta blogurile companiilor. Berea Golden Brau, Kinecto - specializata in implementarea programelor de comunicare on-line -, GTS Telecom, sunt doar cateva dintre companiile pentru care lansarea si sustinerea unor pagini personale in stil informal si direct fac parte din strategia de marketing.
Reticenta
Jurnalele personale i-au facut celebri
Reticenta executivilor romani fata de comunicarea pe blog nu este o particularitate autohtona: dezbateri similare aveau loc in urma cu un an si in Statele Unite, cand „New York Times” scria despre succesul neasteptat pe care l-a avut Jonathan Schwartz, pe atunci director de operatiuni la Sun Microsystems, cu pagina personala in care comenta despre evolutiile din industria computerelor si posta impresii personale din lumea de business.
Vizibilitatea l-a facut ulterior cel mai puternic executiv din companie si unul dintre cele mai influente figuri din lumea de business americana.
Conform enciclopediei Merriam-Webster, blogul (prescurtarea lui weblog) reprezinta „un jurnal personal on-line cuprinzand reflectii, comentarii si adesea link-uri furnizate de autor”.
Aceeasi enciclopedie on-line a facut publica, la sfarsitul lui 2004, o stire de senzatie: „blog” a fost cuvantul caruia i s-a cautat cel mai des definitia in ultimele 12 luni. Pentru a da drumul unui astfel de jurnal e obligatorie cumpararea unui domeniu pe internet, care costa circa 150 de lei.