BMW a publicat, astăzi, primele informații despre a doua generație a SUV-ului compact X3, model care va fi expus, în premieră mondială, la Salonul Auto de la Paris din luna octombrie.
A doua generație BMW X3 va fi prezentată la Salonul Auto de la Paris, din luna octombrie și comercializată, în România, la scurtă vreme după aceea. Prețurile gamei urmează a fi comunicate.
BMW a publicat astăzi primul set de fotografii oficiale cu viitorul său SUV compact, imagini din care se poate lesne observa că aspectul exterior al modelului a fost influențat atât de designul ”fratelui” mai mic, X1, cât și de cel al mai marelui X5.
Cum look-ul fiecărui nou model BMW naște în continuare controverse, rămâne la latitudinea ficăruia să evalueze dacă viitorul X3 a dat sau nu lovitura din punct de vedere stilistic.
BMW s-a preocupat serios de cabina X3-ului, mai precis de calitătatea acesteia, împrumutând destule elemente și materiale de la Seria 3 și răspunzând, astfel, criticilor primite de actuala generație. Dimensiuni Noul BMW X3 (4,65 metri) este cu 8,3 centimetri mai lung ca actualul model. Lăţimea (1,88 metri) și înălțimea (1,71 metri) au crecut și ele cu 2,9, respectiv, patru centimetri, iar ampatamentul (2,81 metri) a câștigat 1,5 centimetri, în comparație cu prima generație.
Portbagajul are o capacitate care variază între 550 şi 1.600 de litri, acestea fiind cele mai mari valori din segment, potrivit producătorului. Spătarul banchetei este rabatabil 40/20/40, cu cele trei segmente care pot fi coborâte individual. Motorizări Ca în cazul oricărui model lansat de BMW, ”perlele coroanei” nu pot fi reperate numaidecât. Cele mai importante noutăți privesc aproape întotdeauna domeniul tehnologic, iar a doua generație BMW X3 nu face excepție.
La debutul comercial, clienții noului BMW X3 vor trebui să aleagă între două versiuni de motorizare – X3 xDrive20d şi X3 xDrive35i.
Versiunea turbodiesel dispune de un motor Euro 5 de 2.0 litri și 184 de cai-putere (la 4.000 rpm). Cuplul maxim (380 Nm) apare între 1.750 şi 2.750 rpm.
X3 xDrive20d accelerează de la zero la 100 km/h în 8,5 secunde şi atinge o viteză maximă de 210 km/h. Oficial, consumul mediu mix este, aproape incredibil, de numai 5.6 l/100 km. Emisiile de dioxid de carbon: 149 g/km.
Versiunea pe benzină a lui X3 se bucură de prezența unui motor cu şase cilindri în linie (3.0 litri, Euro 5), injecţie directă şi Valvetronic. Agregatul dezvoltă 306 cai-putere (la 5.800 rpm) și un cuplu maxim de 400 Nm (de la numai 1.300 rpm!).
X3 xDrive35i accelerează de la zero la 100 km/h în 5,7 secunde şi atinge o viteză maximă de 245 km/h. Oficial, consumul mediu mixt este de 8,8 l/100 km. Mașina emite 204 grame CO2 la fiecare kilometru. Transmisii Versiunea xDrive20d este conectată standard la o cutie manuală cu 6+1 trepte, dar, opțional, poate fi echipată și cu o transmisie automată cu 8+1 rapoarte (unicat în acest segment) – care vine din oficiu cu xDrive35i.
În premieră, sistemul ”Start-stop” este oferit împreună cu funcţia ”Auto Hold” şi cu o transmisie automată. Premiere tehnologice X3 dispune standard de sistemele BMW xDrive (tracţiune integrală) și DSC (controlul dinamic al stabilității), dar și de o servodirecţie asistată electric de tip Servotronic - o premieră în gamă.
Opţional și tot în premieră pentru un SUV BMW, se oferă sistemul ”Dynamic Driving Control”, prin intermediul căruia se reglează comportamentul amortizoarelor, timpul de răspuns al accelerației, reacțiile cutiei de viteze, gradul de asistare a direcției și modul de funcționare a sistemului DSC. Concurență X3 a fost unul dintre primele modele cu care BMW a început demersul de penetrare sistematică a tuturor nișelor de pe piață – existente sau doar închipuite.
În acest moment, atât Audi, cât și Mercedes-Benz, concurenții tradiționali BMW, în portofoliu câte un SUV compact, Q5, respectiv, GLK.
Alte două modele similare, care ar putea intra în atenția aceluiași segment de clienți, ar fi Land Rover Freelander 2 și Volvo XC60.