1.500 de români au televizoare 3D în sufragerie

1.500 de români au televizoare 3D în sufragerie

INTERES. Deşi au fost lansate în plină criză economică, iar preţul a fost de aproximativ 2.000 de euro, chiar din prima zi, magazinele au epuizat stocul de televizoare care rulează în format tridimensional.

Cei care lucrează pe piaţa vânzărilor de produse electronice spun că în 2010 s-au vândut aproximativ 1.500 de televizoare 3D. Deşi s-au lansat anul trecut în aprilie, în plină criză economică şi la un preţ de 2.000 de euro, primele televizoare 3D venite în România s-au vândut din prima zi.

Firmele care se bat să cucerească piaţa televizoarelor tridimensionale sunt Sony, Panasonic, LG şi Samsung. "Televizoarele 3D au mers destul de bine la vânzări şi cred că anul acesta vor fi din ce în ce mai mulţi cei care vor dori să-şi cumpere unul", este de părere Mihai Pătraşcu, directorul evomag.ro.

Preţurile vor scădea

În luna septembrie a anului trecut, Panasonic anunţa că a reuşit să vândă, în jumătate de an, aproximativ 400 de televizoare 3D, la un preţ de 11.000 de lei fiecare. Pentru aceeaşi perioadă, cei de la Sony spuneau că 100 de români au ales televizoarele lor tridimensionale.

Estimările arată că în lume s-au vândut în jur de 4 milioane de astfel de televizoare.

Un studiu făcut de experţii de la Fu turesource Consulting, o companie americană specializată în rapoarte de piaţă pe domeniul produselor electronice, arată că anul acesta vânzările se vor dubla. Circa 5 milioane de americani şi 3 milioane de europeni vor cumpăra televizoare 3D.

"La CES (târgul internaţional de produse electronice care a avut loc la începutul anului în Las Vegas - n.r.) am văzut că multe companii şi-au prezentat tehnologia care funcţionează fără ochelari. Însă cred că va mai trece o perioadă până ca acestea să intre cu adevărat pe piaţă", crede Radu Apostolescu, directorul de marketing al emag.ro.

Atunci când vorbesc despre creşterea vânzărilor, retailerii mizează şi pe faptul că, odată cu trecerea timpului şi diversificarea ofertei producătorilor, preţurile vor începe să scadă.

EXPLICAŢIE LA EFECTUL

3D Cum merge fără ochelari

Televizorul 3D cu ochelari funcţionează prin proiectarea separată a imaginilor pentru fiecare dintre ochi. Există o imagine pentru stângul, una pentru dreptul, ochelarii le filtrează şi se creează efectul 3D. Televizoarele pentru care nu ai nevoie de ochelari proiectează o imagine directă pentru fiecare ochi în parte, iar privitorul trebuie să stea într-un punct fix, altfel nu va exista efectul. Una dintre tehnologiile folosite se numeşte "parallax".

Prin această metodă, funcţia de filtrare a ochelarilor a fost substituită de un strat de material amplasat în faţa display-ului. Prin câteva orificii, fiecărui ochi în parte i se permite să vadă doar anumiţi pixeli şi astfel se creează efectul 3D. Practic, parallax este ca o barieră, iar atunci când stai într-un punct fix lasă să treacă doar anumite elemente din imagine, separat pentru fiecare ochi în parte.

Ne puteți urmări și pe Google News