Nu ratați EvZ - ediția print de mâine! Felix Tătaru, omul care a conceput strategia lui Klaus Iohannis, în dialog cu Dan Andronic. Dezvăluiri despre secretul reușitei lui Klaus Iohannis, greșelile echipei lui Victor Ponta și "România de pe Internet"
- Dan Andronic
- 23 noiembrie 2014, 14:00
Pe Felix Tătaru l-am cunoscut în 2004, lucra cu Traian Băsescu și venea după celebra campanie electorală de la Primăria Capitalei din anul 2000. Era cea cu Traian Băsescu pentru Primăria Capitalei. A câștigat cu sloganul "Arde-i pe Corupți" și imaginea cu ardeiul iute. A urmat "Să trăiți bine!", nenumărate altele, dar am avut ocazia să lucrez cu el și echipa lui de la GMP în alegerile prezidențiale din 2009. Acolo i-am văzut, în mod direct, dedicarea și profesionalismul. Este un om normal, care iubește ceea ce face, nu vrea să fie "omul din umbra " vreunui candidat, de fiecare dată, după o campanie câștigată sau pierdută, s-a întors la ceea ce știe să facă: Relații Publice și Advertising. A construit una din cele mai de succes firme de publicitate din România, iar zona de internet este acoperită de ani buni de WebStyler, omologul GMP pentru spațiul virtual. Fiind unul din artizanii victoriei lui Klaus Iohannis, i-am cerut un interviu. Puteți vedea în ziarul de mâine ce a ieșit! Acum vă dau doar o mică mostră:
Dan Andronic: Care a fost evaluarea inițială a lui Klaus Iohannis? Nu cred că mulți îi dădeau șanse de câștig. Părea un personaj greu de vândut unui public obișnuit cu contrele politice de la noi, mai ales în ultimii ani.
Felix Tătaru: L-am întâlnit pe domnul Klaus Iohannis în vară, când am vrut să vedem dacă și cum am putea lucra împreună. Evident, ne-am evaluat reciproc. Eu nu căutam politicianul Iohannis, ci Omul. Voiam să îl simt, să văd dacă rezonez cu valorile lui, dacă mă poate inspira. În comunicarea politică este foarte important să crezi în candidat. Să crezi în om și în șansa lui. Așadar, m-am dus la întâlnirea cu domnul Klaus Iohannis având și eu aceeași percepție ca majoritatea oamenilor. Și am descoperit un om altfel. Altfel decât percepția și altfel decât ceilalți politicieni. Este direct, cald, deschis, ascultă, vorbește exact cât este nevoie, este autentic in sensulcă spune Nu știu, lăsați-mă să mă gândesc. Aceasta a fost primul lucru care m-a frapat. De obicei, politicienii au răspunsuri pentru orice. Mi-a plăcut că are o viziune pe 10 ani pentru România (...)
Dan Andronic: Vreau să vorbim de factorul emoțional care a marcat campania din turul doi, factor decisiv în opinia mea! V-a luat prin surprindere valul de indignare declanșat de votul din diaspora? De ce s-a mutat centrul demonstrațiilor de la București la Cluj? Care a fost resortul ascuns, dacă a existat vreo implicare a ACL în stimularea demonstrațiilor...
Felix Tătaru: România era o oala sub presiune. La care PSD a contribuit din plin prin tot felul de atacuri sub centură, dar mai ales prin felul în care abordat organizarea alegerilor. Dacă nu ar fi fost votul din diaspora, ar fi fost probabil altceva. Situația creată avea nevoie doar de o scânteie ca să se aprindă. Diaspora a fost scânteia și în țară a izbucnit focul. Într-o campanie politică se întâmplă multe lucuri zilnic, este important să fii atent la tot ce se intampla și să ai reacții imediate fără să trădezi valorile candidatului tău.
Restul interviului îl puteţi citi în ediția de print a ziarului Evenimentul zilei din data de 24 noiembrie 2014.