Companiile aeriene vor micşora numărul locurilor puse la bătaie în preajma Sărbătorilor de Iarnă, pentru a putea să vândă biletele la un preţ mai mare.
Mai bine de 60 de milioane de locuri vor dispărea din planul companiilor aeriene pentru această toamnă. Speriaţi de criza petrolului şi de gradul de ocupare al avioanelor, din ce în ce mai mic, reprezentanţii companiilor aeriene din întreaga lume au de gând să rărească zborurile. În acest context, numărul de locuri pentru destinaţiile obişnuite de vacanţă vor fi mai puţine, iar companiile îşi vor permite să crească tariful biletelor, potrivit unui raport al Official Airline Guide (OAG), citat de cotidianul britanic „The Telegraph“.
Companiile aeriene vor tăia câte un loc la fiecare 14, susţin analiştii citaţi.
În total, vor fi cu 59,7 milioane de bilete mai puţin decât în perioada octombrie-decembrie anul trecut, vor fi tăiate zboruri de pe 275 de aeroporturi din lume şi va fi nevoie de avioane mai puţine. OAG estimează că vor fi folosite cu 3.500 de aeronave mai puţin decât anul trecut.
Europa va suferi o pierdere de 5 milioane de locuri de avion, însă cel mai rău vor fi lovite zborurile din America. În Statele Unite vor fi tăiate aproximativ 20 de milioane de bilete.
În plină criză
Companii aeriene precum British Airways, Ryanair sau easyJet au confirmat deja că vor opera reduceri mari în ceea ce priveşte capacitatea, în timp ce analiştii din piaţă au estimat că aceste decizii vor veni abia în 2009. Şeful British Airways, Willie Walsh, a declarat în urmă cu câteva zile că industria aeronautică trece în prezent prin cea mai grea perioadă din ultimii zece ani.
„Am redus capacitatea cu 3,1% faţă de anul trecut“, au anunţat reprezentanţii operatorului britanic.
Analiştii din piaţă susţin că vor mai trece câteva luni până când operatorii aerieni vor putea răsufla uşuraţi. „Datele vorbesc de la sine. A fost nevoie de trei ani pentru ca industria să-şi revină după căderea din 2001, când capacitatea a fost redusă cu 5% şi numărul de zboruri cu 7%“, au susţinut reprezentanţii OAG.
Foarte multe dintre companiile care vor fi nevoite să reducă numărul de bilete operează şi pe aeroporturile din România, însă nu au anunţat încă zborurile care vor fi tăiate din planul pentru la iarnă.