Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, sustine ca lucrarile de la Autostrada Soarelui vor fi gata inainte de termen.
Lucrarile la Autostrada Soarelui (Bucuresti-Constanta) vor fi gata pana la sfarsitul anului 2009, cu cateva luni mai devreme decat era prevazut initial in contract.
Potrivit ministrului transporturilor, Ludovic Orban, pana in martie 2008 va fi cunoscut si numele constructorului pentru ultimul tronson al autostrazii, Cernavoda- Constanta.
„Lansarea anuntului pentru precalificare la licitatie este programata pentru 1-15 noiembrie, iar contractul se va semna pana in martie anul viitor”, a explicat Orban. Tot pana la sfarsitul lui 2009 ar trebui sa fie gata si centura Constanta, sosea pe care se va incepe turnarea asfaltului in primavara anului viitor.
Pe tronsoanele de autostrada pe care se circula deja, atat problema serviciilor, cat si cea a panourilor de semnalizare ar putea fi rezolvata mai devreme decat era prevazut. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a incheiat deja un contract cu Telecom CFR pentru refacerea sistemelor de cabluri, potrivit ministrului.
Se lucreaza in ritmul melcului
Chiar daca ministrul transporturilor se declara optimist in privinta respectarii termenelor de finalizare, drumurile care sunt in lucru in acest moment dovedesc contrariul.
Constructia la drumurile nationale care fac legatura cu Autostrada Soarelui inainteaza foarte lent. Orban a facut ieri o „inspectie” pe drumurile nationale Drajna-Slobozia si Drajna-Calarasi, tronsoane ce leaga cele doua resedinte de judet (Calarasi si Ialomita) cu drumul de mare viteza.
Daca tronsonul Drajna-Calarasi a fost deja finalizat cu o investitie de 25 de milioane de lei, bucata pana la Slobozia va fi gata abia la sfarsitul verii lui 2008.
Lucrarile la Drajna-Calarasi au fost intarziate si ele cu aproape doi ani, din cauza unei legi care interzicea taierea copacilor in acea zona. La Drajna-Slobozia nu exista aceasta problema, insa constructorul, Colas, a finalizat doar o mica parte din lucrare.
„Pana in prezent suntem la 15a din lucrare. Voi avea in perioada urmatoare discutii cu constructorul pentru recuperarea intarzierilor”, a spus Orban.
Recordul la intarzieri il reprezinta insa un tronson de cinci kilometri intre Calarasi si Silistra, pentru care Ministerul Transporturilor a platit trei milioane de euro, dar care a fost finalizat in patru ani.
„Lucrarea intre Calarasi si Silistra s-a facut in mai mult de patru ani, dar ma bucur ca au reusit sa o termine. Lucrarea a aratat incapacitatea de gestionare a unor investitii care au beneficiat de fonduri nerambursabile. O lucrare asemanatoare se face pe DN 21, intre Calarasi si Drajna”, a precizat ministrul.