Vodafone, amendă pentru spam

Vodafone, amendă pentru spam

Cel de-al doilea operator de telefonie mobilă din România a trimis SMS-uri nesolicitate.

Operatorul de telecomunicaţ ii mobile Vodafone România a fost amendat anul trecut cu suma de 6.000 de lei pentru mesaje nesolicitate transmise pe telefonul mobil, conform BizCity.ro.

„Compania a fost sancţionată cu amendă în cuantum de 1.000 lei pentru săvârşirea contravenţiei de prelucrare nelegală de date personale, precum şi cu amendă în cuantum de 5.000 lei pentru savârşirea contravenţiei prevăzute de art. 13 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice“, a declarat Alina Săvoiu, şeful biroului juridic al Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), autoritatea care a dat amenda. Surprinde însă faptul că nici Vodafone România, nici autoritatea nu au comunicat acest lucru la vremea respectivă.

ANSPDCP a primit două plângeri care vizau mesajele nesolicitate venite de la Vodafone, de la aceeaşi persoană, una în 2006, iar cealaltă în 2007. Dacă prima reclamaţie s-a dovedit a fi nefondată, cea de-a doua a atras după sine amenda. Reclamantul îi solicitase în scris companiei să nu mai primească astfel de mesaje, însă Vodafone i-a trimis şi altele ulterior. Potrivit legii (677/2001), persoana vizată de comunicarea comercială nesolicitată trebuie să se adreseze cu o cerere scrisă, semnată şi datată, operatorului în cauză. Acesta este obligat să răspundă în termen de 15 zile. În caz contrar, persoanele vizate se pot adresa cu plângere la ANSPDCP.   Vodafone a declarat că mesajele respective au fost trimise din nou persoanei respective din cauza unei „erori de sistem“ şi că situaţia nu s-a mai repetat.

Ne puteți urmări și pe Google News