Vedetele fac moda

Vedetele fac moda

Mai multe celebritati din strainatate si-au imprumutat numele pentru diverse colectii de imbracaminte.

Tot mai multe vedete internationale fac bani buni din liniile de imbracaminte care apar sub semnatura lor. De multe ori insa incasarile obtinute sunt invers proportionale cu celebritatea dobandita. Celebra Madonna si-a pus imaginea in joc pentru mai multe linii de imbracaminte alaturi de retailerul suedez H&M. De la fuste si pantaloni la genti si curele, produsele scoase pe piata s-au bucurat de succes, insa nu pentru foarte multa vreme.

Faima cantaretei nu a fost suficienta pentru ca fanii sa adere in aceeasi masura si la hainele marca „Madonna”. Se pare ca tot mai acerba competitie intre vedete a dus la o supra-saturare a pietei, fapt care a scazut vanzarile. Marshal Cohen, analist de moda pentru „NPD Group” din Washington, este de parere ca succesul liniilor de imbracaminte ale celebritatilor este in declin si ca apogeul atins de acestea a fost in urma cu trei ani.

Numele nu mai vinde

Unele vedete au intrat in lumea modei relativ rapid dupa dobandirea succesului. Este cazul actritei Jaclyn Smith, din seria „Ingerii lui Charlie”, care timp de 20 de ani a facut casa buna cu firma Kmart, bucurandu-se de succes chiar si in prezent.

Insa industria modei este schimbatoare, iar numele Nicky Hilton nu mai vinde nici macar in rafturile lantului Macy’s sau in boutique-ul Kitson din Los Angeles, unde produsele ei zac in galantar. In schimb, Gwen Stefani a dat lovitura cu cele doua linii de confectii ale sale, Harajuku Lovers si L.A.M.B..

Ceasuri JLo in Romania

Jaclyne Brander, proprietara celebrului magazin Fred Segal Fun din Santa Monica - unde se desfac produse de lenjerie intima marca Elle Macpherson sau linii Justin Timberlake de la William Rast - este de parere ca produsele trebuie sa fie bune, pentru ca publicul a inceput sa aprecieze calitatea mai mult decat numele. Jennifer Lopez este un exemplu elocvent pentru felul ciudat in care functioneaza industria modei.

Daca prima sa linie, intitulata JLo, nu s-a bucurat de foarte mult succes, mai noua „Sweetface” a cucerit publicul american. Dar cantareata si actrita americana nu s-a oprit aici. Ea si-a imprumutat imaginea si initialele numelui pentru o serie de ceasuri de lux, lansate acum cateva luni si in Romania.

La noi

Romanii nu se inghesuie la haine

Pe langa vedete precum Sarah Jessica Parker, Victoria Beckham, Beyonce sau Milla Jovovich, prea putine celebritati din Romania au inceput sa se lanseze in lumea modei. Pe plan autohton, celebrele Andre dadeau tonul cu o linie de vestimentatie proprie, in urma cu mai multi ani.

De atunci, doar Andreea Esca si Andreea Raicu au „indraznit” sa se detaseze si sa-si puna semnatura pe produse de imbracaminte, de la cea pentru bebelusi la haute couture. Iar daca numele lui Ilie Nastase a fost legat de marca Adidas, firma care i-a dedicat o linie de incaltaminte sport, ultimul intrat pe piata este Mihai Traistariu, care s-a decis sa-si lanseze un lant de produse proprii.

Ne puteți urmări și pe Google News