Vânzările agenţiilor de turism din România au scăzut, în medie, cu 15 % în 2010 faţă de 2009, iar zeci de agenţii de profil au fost închise din cauza crizei economice, potrivit Corinei Martin, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agentiilor de Turism (ANAT).
Preşedintele ANAT o contrazice, astfel, pe Elena Udrea, care a declarat, astăzi, cu o cazia lansării Planului Naţional de Marketing Strategic, că turismul românesc a ieşit din criză, iar Institutul Naţional de Statistică a raportat creşteri în acest domeniu.
Potrivit datelor ANAT, în 2010, pe litoral s-au înregistrat scăderi ale vânzărilor cu 18 % faţă de 2009, în condiţiile în care şi în anul 2009 se înregistraseră scăderi de 15 % faţă de anul anterior. Mai mult, Corina Martin a precizat că, anul trecut, aproximativ 10% din cele aproape 850 de agenţii de turism membre ale asociaţiei au fost închise din cauza crizei economice.