Analiştii din piaţă spun că, în scurt timp, vânzările de computere portabile le vor depăşi pe cele de PC Desktopuri.
Vânzările de laptopuri în România s-au triplat în prima jumătate a acestui an, conform datelor furnizate de lanţul de retail tehnologic Flamingo International. Astfel, în primele şase luni ale lui 2008, piaţa locală de computere portabile s-a ridicat la 260 de milioane de lei, echivalentul a 120.000 de unităţi vândute. Şi pentru a doua parte a anului reprezentanţii Flamingo se aşteaptă la menţinerea acestui ritm de creştere.
„Pe segmentul PC-urilor s-a menţinut şi în această perioadă trendul dezvoltat încă de anul trecut, caracterizat printr-un ritm al vânzărilor mai mare înregistrat de notebookuri faţă de desktopuri. Vânzările de notebookuri au cunoscut în această perioadă un avans valoric de aproximativ 35% comparativ cu sistemele desktop“, a declarat Jiri Rizek, CEO Flamingo International. Din totalul vânzărilor înregistrate de Grupul Flamingo International în primele şase luni ale lui 2008, laptopurile au contribuit cu aproximativ 10% la totalul vânzărilor, conform reprezentanţilor companiei. Desktopul pierde teren Computerele portabile reprezintă circa 45% din numărul total de PC-uri livrate în prima jumătate a anului. „Momentul în care notebookurile vor deveni majoritare pe piaţă se apropie“, a declarat Diana Preda, Research Analist la IDC Romania, parte a companiei de cercetare în domeniul IT&C IDC Corp. „Pe anumite canale de distribuţie, cum ar fi dealerii tradiţionali şi comenzile on-line, ponderea notebookurilor o depăşeşte deja pe cea a desktopurilor“, a adăugat ea. În ultimele trei luni, românii au preferat brandul Dell. Acesta a înregistrat în al doilea trimestru al anului o cotă de piaţă de 22,3%, echivalentul a 18.000 de unităţi vândute. Pe jumătatea de an care s-a scurs, Dell a vândut în România circa 35.100 de laptopuri. ULTIMA GENERAŢIE Creşte şi segmentul „high-end“ Tot în prima jumătate a acestui an, românii au cumpărat circa 3.800 de laptopuri care încorporează o unitate optică Blu-ray. Discurile Bluray au în acest moment cea mai mare capacitate de stocare, 25GB, în comparaţie cu un DVD, care poate stoca 4,7GB de date, şi cu un CD - 700 MB.
Graţie capacităţii mari de stocare, aceste discuri sunt ideale pentru stocarea de conţinut video şi audio de înaltă definiţie (HD). În România, primele laptopuri cu tehnologie Blu-ray au apărut la mijlocul anului trecut. Lider pe acest segment în România este compania Sony, cu brandul VAIO, care deţine o cotă de piaţă de 80%.