Vacanţa în străinătate, mai accesibilă

Vacanţa în străinătate, mai accesibilă

Destinaţiile turistice cele mai populare au anul acesta preţuri mai mici cu până la 50%. Mai multe oferte speciale ca niciodată, cu preţuri cu până la 50% mai mici.

Criza a ieftinit vizibil vacanţele românilor, faţă de anii trecuţi. Cele mai mari reduceri se găsesc la ofertele în străinătate. În topul promoţiilor se află destinaţii din Grecia şi Turcia, urmate îndeaproape de Bulgaria, Tunisia sau Malta. În România, criza financiară a pus capăt lanţului de scumpiri din fiecare an. Dacă, până acum, preţurile la pachetele de vacanţă creşteau cu până la 10% în fiecare nou sezon, de data aceasta hotelierii au fost nevoiţi să se mulţumească cu încasările de anul trecut.

Şi pentru că numărul de turişti a fost mai mic, în aceeaşi bani operatorii au introdus mai multe servicii, pentru care impuseseră iniţial taxe suplimentare. Grecia, topul discountelor

În topul destinaţiilor ieftine conduce detaşat Grecia continentală, prin celebrele Paralia Katerini, Olympic Beach sau Halkidiki. În plin sezon, un sejur de o săptămână cu autocarul, cazare şi mic dejun costă în jur de 130 de euro de persoană. Asta, în condiţiile în care, în luna iunie, cu 100 de euro puteau călători două persoane, ofertă care va putea fi din nou accesibilă în septembrie. „Pe fondul crizei, companiile aeriene au redus mult preţurile. Astfel, avem astăzi oferte spre Creta cu 200-250 de euro”, spune Ciprian Enea, consultant besttourism.ro.

Ne puteți urmări și pe Google News

Tarifele sunt mai mici decât anul trecut, iar copiii între 0-2 ani au gratuitate, explică şi un reprezentant al agenţiei Christian Tour. „Practic, şi hotelierii au scăzut preţurile pe fondul crizei, iar turiştii şi agenţiile au avut de câştigat. Pentru Turcia, de exemplu, propunem un preţ minim garantat de 299 euro/persoană, pentru un hotel de patru stele cu all inclusive”, spune Marius Pandel, director de dezvoltare Christian Tour. Mari reduceri în Turcia Preţurile mici pentru Turcia s-au datorat ofertelor de earlybooking şi last minute şi mai puţin tarifelor impuse de hotelierii turci. Reducerile de până la 35% de la începutul anului i-au atras pe români ca un magnet, fapt ce i-a convins pe operatori să mizeze în mod deosebit pe această destinaţie.

Dacă vânzările la reduceri au mers strună, preţurile întregi nu au avut acelaşi succes. Agenţii s-au trezit astfel cu multe camere arvunite, pe care le-au vândut cu noi reduceri, sub formă de oferte de ultim moment. Tarifele au scăzut astfel de la 500 la 320 de euro/persoană, all inclusive de patru stele sau de la 600 la 400 de euro, la cinci stele. Oferte speciale, încă pe rol Bulgarii au fost loviţi crunt de criză, astfel că, la începutul sezonului, circa 40% dintre hoteluri erau în pragul falimentului. Preţuri cu adevărat mici au fost impuse pe capetele de sezon -90 de euro/all incllusive la patru stele. În iulie însă, tarifele de 300 de euro/sejur, mai mici ca la noi, concurează cu cele din Grecia şi Turcia.   Reduceri s-au înregistrat şi pe alte destinaţii. „Turiştii au scăzut bugetele şi sunt foarte interesaţi de ofertele speciale”, spune Annamaria Laszlo, de la Kartago Tours, care oferă pentru Tunisia 239 euro/persoană, la hotel de 3 stele cu demipensiune.

Numărul românilor care aleg excursiile externe în 2009

BANI DE CONCEDIU Destinaţii de fiţe, cu bugetul de anul trecut Reducerea numărului de turişti la nivel mondial, pe fondul crizei care a lovit puternic anumite state, a dus la reducerea preţurilor şi în cazul destinaţiilor mai pretenţioase. În multe cazuri, discounturile ajung până la 20% şi chiar 40%. Este vorba despre Statele Unite, Spania, Croaţia sau anumite insule greceşti, care pot fi astăzi mult mai accesibile faţă de anul trecut. Două săptămâni în Tenerife, cu 600 de euro

Până în sezonul acesta, preţul unui pachet decent pentru litoralul Spaniei, cu toate taxele incluse, nu putea fi mai mic de 1.000 de euro. Din această cauză, cererile au scăzut atât din partea românilor, cât şi a altor europeni, care au ales regiuni mai ieftine.

Astfel, a fost posibil ca lastminute- ul din acest sezon să reducă până la 200 de euro din preţ. „Pentru 4 şi 11 iulie am creat un last-minute foarte avantajos pentru turişti, care plătesc o săptămână şi au parte de două săptămâni de vacanţă cu numai 599 de euro/persoană”, spune Mircea Vladu, de la Prestige Tours. Preţul nu include taxele de aeroport. America, mai ieftină cu touroperatorii germani Tarife mai mici au fost introduse şi pentru Zakynthos, una dintre insulele-vedetă ale Greciei, accesibilă acum cu 200 de euro/ persoană, şapte nopţi cazare cu mic dejun. O altă insulă unde au scăzut tarifele este Kos, aflată prima dată în ofertele româneşti la tariful de 350 de euro/persoană, potrivit celor de la Cocktail Holidays.

Practica reducerilor a fost introdusă iniţial de americani, care au ieftinit toate serviciile cu până la 25%. Românii pot beneficia de oferte accesibile în special prin intermediul tour-operatorilor ger mani. Prin DerTour, de exemplu, circuitul de 12 zile New York - Miami costă acum 990 de euro plus taxe, în loc de 1.250 de euro, cât era tariful anul trecut.

Cazarea s-a ieftinit puţin şi în Croaţia şi în Italia, pentru a-i atrage pe clienţi, dar şi în ţări ca Islanda şi Ungaria, unde recesiunea a strâns cu uşa tot mediul de afaceri. (Teodora Trandafir) 

DIFERENŢE

Last-minute-urile de azi taie adânc din preţ ÎN ROMÂNIA Primul sejur lipsit de scumpiri

Criza i-a obligat pe hotelierii români să taie adaosul de până la 7% pe care îl pregătiseră pentru acest sezon. Cu aceleaşi preţuri ca anul trecut, dar mai puţine încasări, ei au fost nevoiţi să-şi diversifice ofertele. „Confruntaţi cu criza, noi am redus preţurile cu 10-15% şi am introdus posibilitatea achiziţionării pachetelor şi fără masă”, spune Marius Meruţă, de la Transilvania Travel, principalul operator al celor 10.000 de locuri de cazare, deţinute de SIF Transilvania pe litoral.   La munte, în schimb, preţurile au rămas identice ca anul trecut, potrivit patronului Hotelului Rozmarin, de pe Valea Prahovei. Nou tatea acestui sezon este introducerea gratuităţii la locurile de cazare pentru copiii sub 12 ani. În plus, hotelierii au încercat să „dreagă busuiocul” oferindu-le turiştilor accesul gratuit la piscine şi, în unele cazuri, chiar la şezlongurile de pe plajă, acolo unde suprafaţa de nisip a fost închiriată de către proprietarul de hotel. La începutul anului, vânzările au mers bine datorită ofertelor, dar iunie a adus scăderi de până la 30-50%.

GREU DE FOLOSIT

Tichetele de vacanţă ieftinesc sejurul, dar agenţii nu le agreează

Sejurul în ţară este cu până la 10% mai ieftin cu nou-introdusele tichete de vacanţă. Atâta doar că măsura lansată cu mare pompă de ministrul turismului, Elena Udrea, nu prea funcţionează.

Comisioanele agenţilor de turism variază, în general, între 15 şi 20%. Prin hotărârea de guvern, autorităţile au limitat la 10% comisionul maxim perceput prin tichetele de vacanţă. Astfel, pentru un sejur de 3.600 de lei, utilizatorii de tichete vor plăti cu până la 360 de lei mai puţin. Aproximativ 100 de clienţi, în excursie cu bonuri

Unul dintre operatorii care susţin activ acest sistem de plată este Eximtur, care se laudă că, până acum, a emis tichete în valoare de circa 60.000 de euro. Dintre acestea, 90% au fost pe litoral, iar restul în staţiuni balneare. Cifra nu este mare, în condiţiile în care, cu aceşti bani, ar fi putut pleca în vacanţă cel mult 100 de persoane.

„Din informaţiile obţinute de la unul dintre partenerii noştri, emiţător de tichete de vacanţă, până în prezent, doar acesta a încheiat contracte de emitere de tichete de vacanţă în valoare de aproximativ un milion de euro”, afirmă Lucia Morariu, directorul Eximtur. Aceeaşi ofertă, la preţuri diferite Limitarea comisionului îi nemulţumeşte însă pe cei mai mulţi operatori, care se feresc, în general, să accepte aceste bonuri la plata pachetelor. Ei califică această măsură drept „antiliberală” şi „antieconomică”.

Alin Burcea, de la Paralela 45, declară că nu a vândut nici un pachet în schimbul tichetelor şi invocă profitul prea mic. „După ce agenţii emiţători îşi opresc comisionul propriu de 5-7%, rămânem doar cu 3%, ceea ce nu e rentabil.”

Uneori plăţile şi cheltuielile suplimentare ale agenţiilor depăşesc marja de 3%, generând mai degrabă pierderi decât profit. Preşedinta Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Corina Martin, merge mai departe, calificând măsura drept „neconstituţională”.

Diferenţele de preţ între cele două tipuri de pachete reprezintă un dezavantaj clar pentru cei care plătesc cash. „OPC nu poate permite vânzarea aceluiaşi produs la două preţuri”, a continuat preşedinta ANAT. (Lorena Papamanci)