Un an în Tibet

Un an în Tibet

Autorităţile chineze vor să atragă, în 2009, trei milioane de turişti pe „acoperişul lumii“.

China speră să refacă imaginea Tibetului ca destinaţie turistică şi să atragă din nou milioane de turişti în regiunea autonomă care a fost asociată, anul trecut, mai mult cu violenţe şi cu distrugeri. Circa trei milioane de turişti sunt aşteptaţi în Tibet în 2009, a relatat ieri agenţia China Nouă, preluată de AFP.

Biroul de turism regional a organizat campanii de promovare în marile oraşe din China, precum Shanghai, Guangzhou sau Shenzhen, în provincia Taiwan, dar şi în Statele Unite, Canada sau în Australia.

Autorităţile locale au alocat peste 5 milioane de euro pentru promovarea turistică şi intenţionează să investească în următorii doi ani circa 35 de milioane de euro, mai ales în reţeaua de transport şi în amenajarea de toalete.

Fluxul de turişti străini a înregistrat o scădere abruptă anul trecut, pe fondul violenţelor sângeroase din martie, reprimate de autorităţile chineze, care au decis să închidă graniţele. Turiştilor din China continentală li s-a permis accesul în Tibet la sfârşitul lunii aprilie, fiind urmaţi de cei din Hong Kong, Macao şi Taiwan o lună mai târziu şi de cei străini, în iunie.

Industria de profil s-a resimţit însă puternic, aşa cum o arată şi statisticile. Astfel, în prima jumătate a lui 2008 s-a înregistrat o scădere cu aproximativ 70% a numărului de turişti şi a veniturilor. Doar 2,2 milioane de turişti chinezi şi străini au vizitat Tibetul anul trecut, aproape jumătate din recordul de patru milioane de vizitatori din 2007, care au generat venituri de peste 700 de milioane de dolari.

Oferte generoase

Turismul reprezintă o importantă sursă de venit pentru Tibet, de aceea guvernul regional doreşte să restaureze „imaginea de siguranţă, civilizaţie şi sănătate“ a regiunii ca destinaţie turistică. Pentru aceasta, operatorii de pe piaţa locală au redus tarifele în speranţa că vor convinge turiştii, atât din China, cât şi din străinătate, să se întoarcă în Himalaya.

„Majoritatea companiilor aeriene şi a hotelurilor s-au alăturat programului şi oferă discounturi importante“, a precizat un oficial al biroului de turism regional. Astfel, numeroase hoteluri din capitala regională Lhasa au scăzut preţurile cu până la 70%, în timp ce biletele de avion pentru cursele Beijing-Lhasa s-au ieftinit cu 20%-30%.

În destinaţiile turistice din prefectura Nyingchi, situată la graniţa cu India şi Myanmar, preţurile la cazare au fost reduse la jumătate, în timp ce în prefectura Xigaze şi în Lhasa, tarifele au scăzut cu 20% până la 50% la sfârşitul lunii octombrie.

Ne puteți urmări și pe Google News