UE face benzina mai verde

UE face benzina mai verde

Din 2010, vom avea un nou tip de benzina ecologica cu 10% continut de etanol, in timp ce motorina va avea mai putine hidrocarburi aromatice si sulf.

Scopul: reducerea emisiilor de noxe si dioxid de carbon    Executivul Uniunii Europene (UE) a dezvaluit ieri la Bruxelles planurile legislative europene care vor obliga companiile din sectorul energetic sa produca combustibili mai ecologici, cu scopul de a reduce impactul transportului rutier, non-rutier si naval asupra proceselor de poluare si incalzire globala.

Modificarea directivei din 1998, care reglementa specificatiile de continut al combustibililor finali produsi in spatiul UE, are ca scop nu numai dezvoltarea de benzine care la ardere polueaza mai putin, dar si reducerea poluarii in timpul proceselor de fabricatie si incurajarea aparitiei unor noi tipuri, mai ecologice, de automobile si utilaje.

Comisia Europeana spera ca, prin aplicarea acestui set de masuri, intre 2011 si 2020 sa reduca cu 10% emisiile de gaze cu efect de sera din procesele de fabricatie, transport si folosire efectiva a combustibililor.

In termeni absoluti, acest lucru inseamna ca pana in 2020 Europa va emite o jumatate de miliard de tone de dioxid de carbon mai putin - cantitate care in prezent echivaleaza cu totalul emisiilor cu efect de sera din Spania si Suedia la un loc. Acest lucru, alaturi de alte masuri, cum ar fi reglementarea nivelului de noxe emise de autoomobile - directiva ce va fi publicata saptamana viitoare - vor permite UE sa atinga limitele impuse de Protocolul de la Kyoto privind combaterea incalzirii globale.

Mai mult bio, mai putin sulf in motorina

Potrivit propunerilor Comisiei, care vor fi analizate in Parlamentul European si, dupa vot, vor trebui aprobate de statele membre, rafinorii vor fi obligati din 2010 sa reduca emisiile cu efect de sera cu 1% pentru fiecare litru de combustibil produs, transportat si consumat. Cu un an mai devreme, din 2009, motorina pusa in vanzare in spatiul UE va avea un continut de sulf de 100 de ori mai mic decat in prezent.

Aceasta masura va reduce poluarea cu particule in suspensie, cea mai nociva forma de poluare a aerului pentru sanatatea umana. Tot din 2009, toate tipurile de motorina vor contine cu 3% mai putine hidrocarburi poliaromatice, substante care pot cauza cancer, dar si poluare cu particule in suspesie. Cea mai ambitioasa propunere a executivului UE este insa marirea cantitatii de combustibil bio folosit la producerea benzinelor ecologice.

Combustibilii bio, cum ar fi etanolul sau uleiurile vegetale, sunt obtinuti din materii vegetale si nu numai ca polueaza mult mai putin la ardere, dar sunt si o resursa regenerabila si biodegradabila. Bruxelles-ul intentioneaza sa introduca in bezinarii un nou tip de benzina-amestec, care va contine pana la 10% etanol fata de 5%, limita stabilita in prezent. 

Ne puteți urmări și pe Google News