"Preţurile călătoriilor nu se mai pot reduce semnificativ, decât în cazuri punctuale"ne-a declarat oficialul, dând ca exemplu faptul că un operator aerian poate percepe tarife speciale pentru 10 locuri dintr-o aeronavă de 100 de locuri.

Anul trecut, migraţia călătorilor către zborurile low-cost a diminuat traficul de pasageri de pe aeroportul Henri Coandă şi a determinat creşterea spectaculoasă a traficului pe aeroportul Băneasa.

În 2010, circa 5 milioane de pasageri au tranzitat aeroportul Otopeni, în vreme ce traficul de pe aeroportul Băneasa a ajuns la aproximativ două milioane de pasageri, a mai spus Tudor Jidav.

Fără subvenţii, fără reduceri

Ttraficul de pasageri de pe cele două aerogări va spori cu 5% în 2011, potrivit oficialului citat, care a subliniat că tarifele percepute de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti operatorilor aerieni nu au cum să mai scadă, în aceste condiţii de trafic.

”În condiţiile în care va trebui să plătim creditele contractate pentru dezvoltarea actuală şi ţinând cont că aeroporturile Henri Coandă şi Băneasa nu au beneficiat de subvenţii de la bugetul de stat, tarifele nu vor scădea decât dacă vom avea evoluţii spectaculoase”, a declarat Tudor Jidav.

El a precizat că diferenţa dintre tariful perceput de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti pentru fiecare dintre cele două aeroporturi, în cazul unui avion Boeing 737 este de circa 600-800 de euro.