Cei 160 de voluntari ai asociaţiei Asociaţia Tăşuleasa Social vor amenaja, în iunie, un traseu turistic care va porni din centrul localităţii Dorna-Candrenilor şi va ajunge până la Rezervaţia 12 Apostoli, în urma unui training de patru luni.
Proiectul face parte dintr-un nou program al asociaţiei, intitulat Paşaportul Verde, susţinut de Coca-Cola şi de Ministerul Mediului şi Parcul Naţional Călimani.
Voluntarii, din Dorna-Candrenilor, vor urma cursuri de comunicare şi vor învăţa despre resursele naturale din această zonă, despre importanţa conservării lor şi despre colectarea selectivă a deşeurilor.
În luna mai, voluntarii Tăşuleasa Social şi angajaţii Coca-Cola vor curăţa o porţiune a râului Negrişoara şi, în paralel, vor derula o campanie locală de informare prin care să prevină aruncarea deşeurilor în natură. Tinerii vor fi cei care vor merge din casă în casă şi îi vor informa pe localnici că zona Dorna-Candrenilor trebuie să rămână curată.
Oamenii trebuie să devină conştienţi
„Educaţia e esenţială pentru că rolul unui ONG este să schimbe mentalităţi“, a declarat Alin Uhlmann-Uşeriu, preşedinte Tăşuleasa Social. „Comunităţile deja s-au obişnuit ca noi, ONG-urile, împreună cu voluntarii, să venim şi să curăţăm: oamenii nu înţeleg diferenţa dintre o asociaţie şi o firmă de salubrizare. Aşa că noi nu vrem să mai adunăm PET-uri şi gunoaie, ci să îi ajutăm pe oameni să conştientizeze. Pentru că atunci când îţi arunci gunoiul în fundul curţii, aceasta nu mai este o problema de mediu, ci una de cultură“.
Membrii asociaţiei Tăşuleasa Social îi pregătesc pe voluntarii din zonă să se ocupe şi de gestionarea unui Centru de informare turistică care va fi construit în luna iunie, în Dorna-Candrenilor, după ce perioada de training se va încheia. Acesta va oferi vizitatorilor informaţii istorice şi turistice despre Munţii Călimani, iar ghizii locali vor fi chiar voluntarii care au participat la cursuri.
Tăşuleasa Social, înfiinţată în Bistriţa, în urmă cu nouă ani, şi-a propus să schimbe mentalităţile tinerilor şi să arate că aceştia doresc să se implice în probleme de mediu. Tinerii care au participat la acţiunile asociaţiei au fost pregătiţi să desfăşoare pe cont propriu activităţi similare. Una dintre cele mai cunoscute campanii Tăşuleasa Social a fost Verde 003, proiect la care au participat peste 2.200 de dolescenţi şi o serie de personalităţi, precum: Traian Băsescu, Ada Milea şi Marcel Iureş.