Toyota Auris si Skoda Roomster, inca doua masini de cinci stele

Toyota Auris si Skoda Roomster, inca doua masini de cinci stele

Studiile de specialitate arata ca siguranta se regaseste intre principalele criterii pe baza carora se ia decizia de achizitie a unei masini.

Atat cei care isi doresc o masina cu care sa epateze, cat si cei care vor doar un mijloc de locomotie fara prea multe pretentii au aceleasi cerinte in ceea ce priveste nivelul de siguranta oferit de autoturismele lor.

Cele mai recente rezultate ale testelor Euro NCAP subliniaza inca o data faptul ca o masina nu mai trebuie sa fie scumpa sau mare pentru a garanta protectia ocupantilor in cazul unui impact.

Toyota Auris, hatchback-ul compact care inlocuieste din acest an Corolla, si Skoda Roomester, cea mai noua creatie a firmei cehesti (la granita dintre un hatchback si un mini MPV), ofera siguranta de cinci stele pasagerilor, potrivit standardelor Euro NCAP.

Modelul japonez a impresionant prin prezenta unui airbag destinat genunchilor soferului alaturi de „bateria” clasica de airbaguri frontale, laterale si cortina. Auris a obtinut rezultat maxim la impactul lateral si a luat trei stele (din patru) la protectia pietonilor in cazul unui accident.

In pofida unor probleme initiale (cablurile de la baterie au fost afectate in urma impactului frontal, cauzand unele neajunsuri in functionarea airbagurilor si a centurilor de siguranta), Skoda Roomster a primit (la retestare) cinci stele pentru protectia pasagerilor. Cele mai multe puncte, intocmai ca la Auris, au fost obtinute pentru felul in care masina s-a comportat la impactul lateral. Roomster a avut airbaguri frontale, laterale si cortina. Centurile de siguranta anterioare - cu pretensionare si limitator de efort.

Magentis si Santa Fe, patru stele

Nu toate modelele testate Euro NCAP sunt infailibile din punct de vedere al sigurantei. Lider autoritar al pietei SUV autohtone, Hyundai Santa Fe a fost verificat si a primit patru stele. Principala problema: la impact frontal exista riscul ca anumite parti ale bordului sa produca rani la nivelul pelvisului, al femurului sau al genunchilor persoanelor aflate pe locurile din fata.

Ultimul model testat de Euro NCAP in aceasta transa a fost Kia Magentis. Masina sud-coreeana de clasa medie a fost notata tot cu patru stele.

Ne puteți urmări și pe Google News