Evenimentul Zilei > Actualitate > Salonul de la Paris: Ziua Dacia. Ieri au fost prezentate noile modele Logan şi Sandero. Dacia ieftineşte noile modele. VEZI CU CÂT! | GALERIE FOTO
Salonul de la Paris: Ziua Dacia. Ieri au fost prezentate noile modele Logan şi Sandero. Dacia ieftineşte noile modele. VEZI CU CÂT! | GALERIE FOTO

Salonul de la Paris: Ziua Dacia. Ieri au fost prezentate noile modele Logan şi Sandero. Dacia ieftineşte noile modele. VEZI CU CÂT! | GALERIE FOTO

Dacia Logan 2 şi noua gamă Sandero se numără printre vedetele actualei ediţii a Salonului auto de la Paris, alături de VW Golf VII, Renault Clio IV, Skoda Rapid sau Ford Mondeo.

În România, noul Sandero va costa 6.990 de euro, plus TVA, în loc de 7.300 de euro cât era până acum. Primele comenzi vor putea fi primite începând cu 1 octombrie
Preţurile noului Logan nu au fost încă anunţate. El va fi disponibil de la sfârşitul anului. Gama Sandero va putea fi comandata în România de la 1 octombrie.

  • Salonul Auto de la Paris în umbra închiderii de uzine în Europa | GALERIE FOTO
UPDATE 15.00 Primele impresii, după ce am dat ocol maşinii şi am luat loc în ea.

Designul exterior, deşi, practic, doar o restilizare a celui anterior (profilul şi proporţiile maşinilor au rămas cele cunoscute) pare mai proaspăt ca niciodată (pentru un model Dacia).

La interior, am remarcat noile scaune (configurate astfel încăt să pară mai încăpătoare), dar şi bordul „împrumutat” de la monovolumul Lodgy.

Maşinile expuse au venit în echiparea de top, cu sistemul MEDIA NAV (navigaţie, USB, bluetooth şi ecran tacticil de 7 inchi) şi o mixtură de materiale plastice tari, dar mai arătoase.

Nici Loganul, nici Sandero nu s-au dezbărat de vechile cusururi: claxonul a rămas prizonier în vârful manetei de semnalizare, iar butoanele care acţionează geamurile electrice n-au migrat – asa cum s-a întâmplat la Lodgy – spre poziţia lor firească, pe portiere. Ele pot fi regăsite în continuare, e drept, într-o formă mai cizelată, pe consola centrală şi între spătarele scaunelor faţă, pe tunelul median.
UPDATE 14.40 Dacia promoveazĂ cu mÂndrie trei nuanŢe intrate În gama de culori a modelelor Logan Şi Sandero: Bleu Persan, Bleu Azurite (pentru Stepway) Şi Beige Cendre.

Gama (comunĂ) de motorizĂri Logan Şi Sandero.
Benzina: 0.9 TCe (trei cilindri, turbo) – 90 CP (În premierĂ) plus mai vechiul 1.2 (16V) – 75 CP.
Turbodiesel: 1.5 dCi cu 75 sau 90 CP, in functie de versiune

Sandero Stepway a primit doar motoarele de 90 CP, pe benzina, respectiv, motorina.
UPDATE 14.30 O premieră absolută în gama Dacia este regulatorul de viteză. Sau tempomatul, asa cum îl cunosc fanii maşinilor de sorginte germană. Cu ajutorul său, şoferul poate selecta sau stabili cu ce viteză doreşte să ruleze, fără a mai trebui să ţină apăsată pedala de acceleraţie.

Limitatorul de viteza (un sistem lansat pe monovolumul Lodgy) completează noul regulator de viteză de la Dacia.

UPDATE 13.10 Noua gamă (Sandero vine şi cu versiunea Stepway (foto), cu un design mai robust. Sandero Stepway va fi comercializat cu un pret minim de 10.800 de euro (TVA inclusa).

Dacia va oferi pentru prima oara ESP-ul (sistemul electronic de stabilitate) pe modelul Logan. Chiar în versiunea de baza. Sandero (cu a sa varianta Stepway) a primit şi el acest sistem de siguranţă activă.

Suplimentar, de protecţia pasagerilor (asezaţi pe scaunele din faţă) se vor îngriji, la nevoie, patru airbaguri – frontale şi laterale.

Noile centuri de siguranţă sunt echipate cu limitator de efort, astfel calibrate pentru a proteja mai bine toracele pasagerilor în cazului unui impact.


Dacia va prezenta astăzi, în prima zi dedicată presei acreditate la Salonul auto de la Paris, a doua generaţie a berlinei low-cost Logan, dar şi noua gamă Sandero.

Graţie contextului economic favorabil unor produse accesibile, dar şi celor câtorva imagini din care se poate limpede observa că noile maşini Dacia par tot mai ancorate în prezent, producătorul auto de la Piteşti se anunţă ca unul dintre principalii actori ai evenimentului parizian.

Iar aceasta este o premieră în sine.

Logan 2, evoluţia maşinii populare

Designul exterior este o evoluţie a celui etalat de prima generaţie a „maşinii de 5.000 de dolari” (aşa cum a fost ea promovată, înaintea lansării din 2004).

Logan 2 consolidează noua linie stilistică îmbrăţişată de Dacia, odată cu lansarea unor modele mai recente, precum Duster şi Lodgy.

Noutăţi şi mai importante în habitaclu. Bordul este complet schimbat, după reţeta introdusă de monovolumul marocan cu până la şapte locuri.

Se remarcă de la o poştă prezenţa unei cotiere montate în fabrică şi a celor două scaune faţă cu profil nou, mai primitor.

Chiar dacă nu a fost încă oficializată această informaţie, se vehiculează deja în oraş că noua gamă Dacia Logan va fi înnobilată cu motorul turbo în trei cilindri TCe 90 – unitatea pe benzină, de 900 cmc, care dezvoltă 90 CP, lansată de Renault Twingo şi Clio IV (acesta din urmă, expus şi el la Paris).

Gama de motorizări va fi, cel mai probabil, completată cu destoinicele unităţi 1.2 – 75 CP şi 1.6 – 105 CP (benzină), respectiv, 1.5 dCi (turbodiesel).

O transmisie manuală cu 6+1 trepte (prezentă pe SUV-ul Duster şi monovolumul Lodgy) este şi ea aşteptată în oferta noului Logan.

Sandero, „Polo”-ul românesc

Nici subcompactul Sandero nu a rămas cum îl ştiam. Dacia a redesenat hatchback-ul de clasă B, cu şi mai multă inspiraţie, parcă, decât a dat dovadă în cazul Loganului.

Şi asta deşi cele două maşini sunt, practic, identice în partea frontală!

O abordare similară se poate observa şi la nivelul blocurilor optice spate (care par „rupte” de pe un Citroen DS3). Şi în acest caz, noul design pare să se muleze mai bine pe Sandero decât pe Logan.
Cu sau fără voia departamentului de stil Dacia, noul Sandero are un vădit „parfum nemţesc”, cu o trimitere deloc subtilă către Volkswagen Polo.

La fel ca Logan 2, Sandero va fi pus în mişcare inclusiv de noul motor turbo pe benzină TCe 90.

Preţuri: primele estimări

Săptămâna trecută, site-ul francez „largus.fr” se încumeta să aprecieze că noul Logan 2 va costa, în versiunea sa cea mai accesibilă, 8.000 de euro.

Evident, estimarea viza piaţa din Hexagon, acolo unde actualul Logan este comercializat cu un preţ minim de 7.700 de euro.

Aşadar, creşterea de preţ, pe care ar urma să o aducă noua generaţie, s-ar limita la numai 300 de euro.

Diferenţa de preţ, care nu este oricum prea mare, ar putea fi justificată şi de iminenta introducere a sistemului ESP, în conformitate cu reglemetările europene în vigoare.

Dacă păstrăm proporţiile creşterii de preţ şi le aplicăm la situaţia din România – unde un Logan de primă generaţie costă, în versiunea de bază, 6.500 de euro – ar trebui ca noul Logan 2 să aibă un preţ minim situat în jurul valorii de 6.800 de euro cu TVA inclusă.

N-ar fi o surpriză prea mare dacă Dacia ar face chiar astăzi lumină în această speţă, aşa cum s-a întâmplat astă primăvară, la Salonul auto de la Geneva, acolo unde a prezentat nu numai o maşină – monovolumul Lodgy – ci şi gama de preţuri cu care aceasta urma să ajungă în showroom-uri.