Tăriceanu şi Oprescu dau rate preorăşeneşti la toţi ilfovenii
- Adam Popescu
- 26 noiembrie 2008, 02:00
Cursele RATB spre Ilfov vor fi reluate, după ce, timp de o lună şi jumătate, premierul Tăriceanu a făcut lobby la primăria lui Oprescu, iar consilierii municipali şi-au dat ieri votul în unanimitate.
Deşi iniţial se propunea reînfiinţarea a numai 32 de linii preorăşeneşti, în final s-au aprobat 51, la cererea preşedintelui Consiliului Judeţean Ilfov, Cristache Rădulescu (PDL). De acord cu el au fost toţi consilierii PDL, care au argumentat că „acele 32 de linii ar fi acoperit numai colegiile în care candidează domnul Tăriceanu“. Şi liberalii au fost de acord cu extinderea liniilor. Ba chiar au plusat cu „o linie directă Bucureşti-Cluj, pentru domnul Boc“.
Dovadă a faptului că, până la urmă, reluarea curselor s-a făcut sub impulsul voturilor de care Tăriceanu are nevoie în Colegiul 4 Ilfov e hotărârea luată aseară, târziu, în Primăria Capitalei. După o discuţie cu directorul RATB, Gheorghe Aron, Oprescu a decis reintrarea, de urgenţă, chiar din această dimineaţă, a maşinilor regiei pe cele 32 de linii stabilite iniţial.
Până când autobuzele vor ajunge şi pe celelalte 19 trasee, sutele de persoane care merg zilnic din Bucureşti în Ilfov şi retur vor continua să-şi dea coate în microbuzele private, aşa cum au făcut în ultimele cinci luni.
Şi înghesuiţi, şi cu banii luaţi
La ore de vârf, dacă mergi în comunele mai îndepărtate de lângă Capitală, aştepţi şi câte o oră ca să constaţi că nu ai unde să te urci în maxi-taxi. Dacă ai prins totuşi loc, spre ieşirea din Bucureşti, la „Barieră“, ai toate şansele să te trezeşti în braţe cu bagaje care nu-ţi aparţin. În aerul irespirabil se combină mirosuri de pâine, cafea şi usturoi, iar pe culoar, printre picioarele că- lătorilor, stau aliniate sacoşe de rafie şi lăzi cu marfa ţăranilor care fac comerţ în Capitală. „E absolut îngrozitor. Dimineaţa aproape că îmi pare rău că m-am spălat şi m-am parfumat. Intru aici şi mă aşez pe scaunele astea jegoase...“, se plânge o doamnă care nu are norocul să stea în Capitală.
Un permanent motiv de conflict se iscă din pricina orarului. „S-a întâmplat să stăm în maşină şi o oră, până a considerat şoferul că îşi scoate norma“, se revoltă Marian, din Dărăşti.
TARIFE
1,5-2,5 lei, în funcţie de distanţă
Cursele preorăşeneşti au fost suspendate anul acesta, în iulie, din motive diverse. Pe de-o parte, procentul de neplătitori era mare şi nici autorităţile ilfovene nu-şi achitau partea lor de subvenţie. Pe de altă parte, au existat şi interesele patronilor de firme de maxi-taxi, unii dintre ei cu legături strânse în Ilfov, care au dorit să intre pe liniile RATB. Preţul biletelor pe ruta Bucureşti-Ilfov variază de la 1,5 lei, pentru călătorii până în 20 de km, la 2,5 lei, pentru distanţe mai mari. Un abonament lunar costă 35 de lei (o linie) şi 65 de lei (toate liniile).