Renault se pregăteşte să schimbe modelul cu care a făcut furori în România. Noua generaţie îi face un compliment maşinii naţionale.
Pentru Renault, modelul Symbol a fost un fel de mană cerească. Fără a fi o maşină care să stârnească pasiuni, ci doar una din cale-afară de utilă - construită parcă după indicaţiile clientului român -, mica berlină franceză fabricată în Turcia a reuşit să se menţină ani de zile în topul preferinţelor autohtone pe segmentul automobilelor din import. Primele impresii, în septembrie. Chiar dacă vânzările actualului model lansat în 2001 se menţin încă la cote ridicate, Renault e gata cu a doua generaţie Symbol. Prezentarea oficială va fi făcută săptămâna viitoare, mai exact pe 26 august, la Salonul Auto de la Moscova.
Vânzările vor debuta cel mai devreme către sfârşitul acestui an. Vă vom prezenta primele impresii despre maşină mai înainte, pe 25 septembrie, în urma drive-testului internaţional care va fi organizat în Turcia.
Deocamdată, informaţiile oferite de Renault, împreună cu primele fotografii care înfăţişează noul model, sunt puţine şi au un caracter general. Design nou, platformă veche. Astfel se ştie că viitorul model a fost dezvoltat pe platforma vechiului Clio (generaţia a doua), care asigură, potrivit constructorului, „o ţinută de drum foarte bună şi o insonorizare optimă a habitaclului“. Lungimea viitorului Symbol va creşte cu şapte centimetri, până la 4,26 metri, în timp ce înălţimea urmează să scadă cu un centimetru (1,43 metri).
Despre portbagaj, unul dintre punctele forte ale actualului model, se spune doar că va fi „generos“, venind „în întâmpinarea nevoilor profesionale şi de petrecere a timpului liber“.
Renault a păstrat misterul şi în privinţa motoarelor care vor fi prezente pe viitorul Symbol, precizând doar că acestea sunt de ultimă generaţie. Constructorul asigură însă că toate vor respecta standardele de protecţie a mediului (Euro 5) şi vor menţine consumul de carburant (benzină sau motorină) la un nivel redus.
Cele mai grăitoare rămân, pentru moment, pozele. Ele nu pot ascunde faptul că viitorul Symbol a renunţat la formele rotunjite în favoarea unora mai colţuroase, în genul celor consacrate de maşina naţională, Dacia Logan. De altfel şi noua grilă a radiatorului seamănă izbitor cu cea etalată de berlina autohtonă (varianta post facelift). Grupurile optice frontale au o formă mai alungită, în genul celor întâlnite pe Sandero. Asemănări neaşteptate. Partea interesantă este că, dincolo de asemănarea cu modele produse la Piteşti, lucru pe undeva normal, dar şi flatant, ţinând cont că Renault deţine Dacia, noul Symbol face trimitere şi la două modele din clasele superioare şi chiar din segmentul premium.
Profilul are ceva (doar ceva) din cel al noului Skoda Superb, model din clasa medie cu bătaie spre cea mare, iar blocurile optice posterioare sunt leite Clasa C. Exact, e vorba de berlina aceea cu stea în frunte.
SCHIMBARE. Linii mai moderne şi unghiuri mai ascuţite CAMPION. Actualul Symbol, un hit în România CEASURILE DE BORD. Singura imagine de la interior disponibilă deocamdată sugerează un plus de eleganţă