Viceprimarii Timişoarei "şi-au tras" două SUV-uri. Maşinile, în valoare de 24.000 de euro fiecare, sunt Ford Kuga achiziţionate în urma unei licitaţii de către Regia Autonomă de Transport Timişoara (RATT), aflată în subordinea municipalităţii.
Cu toate acestea, primăria plăteşte o a doua tranşă de bani pentru ele, respectiv „chiria“, la kilometrul rulat. Tariful, în regim de taxi, e strict secret.
Potrivit directorului RATT, Ioan Goia, achiziţia a fost făcută în urma unei licitaţii publice deschise la care au participat dealerii Ford şi Renault. „Celelalte maşini erau vechi şi era necesar să le înlocuim. Erau uzate fizic şi au început să apară multe probleme tehnice. În plus, consumul de carburant era foarte mare“, explică Lăcrămioara Condea, purtătoarea de cuvânt a municipalităţii.
Tarif de taxi-pirat
Tot de la RATT, municipalitatea a închiriat, la tarif de taximetru-pirat, şase Peugeot-uri 206 şi un Mercedes Vito. Acestea sunt folosite de poliţia comunitară şi rulează cu tariful de 2,1 lei pe kilometru, autoturismele, respectiv 5 lei pe kilometru, microbuzul.
„La începutul lui 2007, executivul primăriei ne-a solicitat în scris să luăm aceste maşini, drept pentru care am organizat o licitaţie. Primăria ar fi vrut Logan, însă noi am făcut un caiet de sarcini, iar câştigător a ieşit ofertantul Peugeot, care ne-a dat cel mai bun raport calitate-preţ“, a declarat fostul manager al RATT, Eugen Stănescu. Legea 154/2004 le interzice autorităţilor locale achiziţia de maşini străine şi ca atare preferă să le închrieze ca taximetre. De mai bine de nouă ani, RATT închiriază Primăriei Timişoara cinci maşini Cielo şi un Renault Laguna, pentru şefii de direcţii. Potrivit RATT, decontul lunar plătit de municipalitate pentru aceste plimbări este de 4.000-6.000 de lei.