BMW X5 este un model impresionant pe hârtie şi impunător pe şosea.
Recent, Euro NCAP, organismul independent care evaluează gradul de protecţie oferit de autoturismele comercializate în Europa, a anunţat care sunt cele mai sigure modele testate anul trecut. BMW Seria 5 a fost singura maşină căreia Euro NCAP i-a acordat punctaj maxim pentru unul dintre cele patru criterii de evaluare: nivelul de asistenţă acordat şoferului de sistemele (electronice) de siguranţă prezente la bord.
Tot despre sprijinul oferit celui de la volan, dar şi celorlalţi pasageri, a fost vorba şi în timpul testului efectuat recent cu cel mai reprezentativ model BMW pentru piaţa din România - SUV-ul X5.
Am avut ocazia de a petrece mai bine de 2.000 de kilometri la bordul unui X5 xDrive30d cu facelift - toţi pe drumuri civilizate, în afara ţării. A petrece este cel mai potrivit verb, în acest caz. De la scaunele ergonomice ajustabile pe toate direcţiile posibile, până la internetul cu flux neîntrerupt şi control facil, marele SUV german a corespuns vechii şi destul de consumatei comparaţii cu sufrageria pe roţi.
Puncte slabe? Compartimentarea şi forma portbagajului, care, în ciuda volumului total, a primit cu destulă în dărătnicie bagajele (de iarnă) pregătite de patru persoane. Incapacitatea display-ului sistemului de navigaţie de a-şi ajusta automat intensitatea iluminării, în funcţie de perioada zilei. Sau prezenţa unui pachet de fire viu colorate sub aripile faţă - suficient de la vedere pentru a fi vandalizate în locul opţiunii "clasice", cauciucul.
2010, cu coroniţă
BMW a devenit, în 2010, marca auto premium cu cele mai mari vânzări, în România. Producătorul bavarez a livrat clienţilor locali 1.547 de autoturisme noi. Modelul cu cea mai mare priză la public a fost - se putea altfel? - SUV-ul X5.
BMW a surclasat Audi la vânzări şi cu 1.547 de unităţi livrate clienţilor locali a devenit, oficial, marca de lux preferată de compatrioţii cu bani, potrivit statisticii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Fostul lider, Audi, a vândut, anul trecut, 1.315 maşini, în timp ce Mercedes-Benz, doar 1.201. În timp ce Audi şi Mercedes- Benz au avut rezultate aproape similare celor obţinute în 2009 (+/- 2%), BMW a reuşit să modifice ierarhiile datorită unui bilanţ superior cu 38 de procente celui bifat în cele 12 luni precedente.
Raţiunea bate sentimentele
SUV-ul X5 (care costă, în România, între 58.776 şi 111.166 de euro, cu TVA inclus, fără opţionale) a fost modelul BMW (şi reprezentul nişei sale) cu cea mai mare priză la publicul autohton. El a contribuit cu 395 de unităţi la totalul vânzărilor realizate de producătorul din Munchen. Interesant este faptul că sensibilitatea clienţilor români pentru SUV-urile BMW descreşte odată cu dimensiunea modelului.
Dacă X5-ul, care este cel mai mare reprezentat al gamei, a fost şi cel mai vânat, X1 – cel mai nou, în acelaşi timp cel mai accesibil, dar şi cel mai mic SUV BMW – a frânt cele mai puţine inimi. De fapt, este foarte posibil ca aceasta să fie una dintre acele situaţii în care decizia de achiziţie e dictată de raţiune, nu de sentimente: dacă îţi place BMW şi, mai ales, dacă ai banii necesari, îţi cumperi cel mai mare model disponibil, pentru ca riscul de a trece neobservat să fie cât mai mic.
INFORMAŢII ESENŢIALE
BMW X5 xDrive30d
- Lungime/lăţime/înălţime: 4,85/1,93/1,77 metri
- Ampatament/masă proprie: 2,93 m/2.150 kg
- Capacitate rezervor/portbagaj: 85/620 (1.750) l
- Motor: turbodiesel, 2.993 cmc, 245 CP, 540 Nm, Euro 5
- Transmisie: 4x4, 8+1A
- Performanţe: 7,6 (0-100 km/h), 201 km/h (vit. max.)
- Consum oficial mixt: 7,4 l/100 km
- Consum mediu în test: 8,5 l/100 km
- Emisii CO2: 195 g/km
- Preţ cu TVA (România): 58.776 euro
- Preţ cu TVA (Germania): 54.500 euro
- Concurenţi: Audi Q7 (3.0 TDI quattro – 240 CP, 57.780 euro), Mercedes-Benz ML (350 CDI – 231 CP, 58.218 euro), Porsche Cayenne (3.0 – 240 CP, 67.135 euro)
TOP ROMÂNIA 2010
Vânzări SUV premium