Steliştii au jucat la München rolul soldaţilor în filmele lui Sergiu Nicolaescu, pe vremuri.
Bayern München e supranumită, în Germania, şi „FC Hollywood“. Porecla li se trage oamenilor lui Jürgen Klinsmann de la apetitul pentru spectacol. Indiferent de rezultat, fotbaliştii înregimentaţi la gruparea bavareză onorează (sau se străduiesc s-o facă) brandul. Fotbal- spectacol, nu numai fotbal.
Toată lumea, de la ultima rezervă până la preşedintele Franz Beckenbauer, ştie ce presupune să joci la Bayern. Nu-i suficient să fii capabil să câştigi un meci. Trebuie s-o faci într-un mod estetic. Pentru că 60.000 de oameni vin la stadion ca să vadă un show total.
Dorinel Munteanu spunea luni, înaintea partidei, că „Steaua este în România un fel de Bayern“. Marţi, elevii săi n-au fost însă vedete, ci doar figuranţi. La „Hollywood“, steliştii şi-au asumat benevol rolul răcanilor din filmele istorice ale lui Sergiu Nicolaescu: o echipă-decor, pe fundalul căreia actorii principali îşi rostesc replicile.
La Bayern, legătura între trecutul glorios şi prezentul ambiţios e făcută de Beckenbauer, Höness, Rummenigge, Klinsmann. La Steaua, liantul înseamnă Gigi Becali şi Valeriu Argăseală. Oare în Ghencea li se explică fotbaliştilor ce înseamnă „brandul Steaua“?
BRAND Bayern pe periuţe de dinţi şi pe halate
La München, steliştii au văzut ce însemnă marketing la un club de renume din Europa. În afara arenei, micii speculanţi locali au simţit oportunitatea unei afaceri. Profitând de numărul mare de români prezenţi la meci, ei au scos la vânzare fulare cu Steaua. De asemenea, în zona stadionului se găseau fulare cu cuvinte grele adresate rivalelor TSV 1860 München, SV Hamburg, FC Nürnberg şi altora. În stadion, la numeroasele puncte unde se comercializau produse promoţionale, puteai găsi tot ce-ţi trece prin cap cu însemnele clubului Bayern pe ele. Cărţi de joc, periuţe de dinţi, halate de baie şi multe alte trăsnăi aveau brandul „Bayern“ pe ele. Numai din vânzarea acestor produse, clubul bavarez câştigă milioane de euro anual. (Octavian Cojocaru)
DIFERENŢE „Pantera roz“ şi alte personaje
După ce a încălţat ghetele roz, francezul Franck Ribery, taifunul din atacul de la Bayern, a fost alintat „Pantera roz“. Marţi însă, în duelurile cu formidabilul fotbalist, steliştii au părut doar nişte biete personaje de desene animate, ale căror patetice eforturi ar fi fost comice, dacă n-ar fi fost la mijloc o echipă românească...