Sindicaliştii de la Dacia scot în stradă 10.000 de oameni pentru o Autostradă și salarii mai mari

Sindicaliştii de la Dacia scot în stradă 10.000 de oameni pentru o Autostradă și salarii mai mari

Sindicatul Automobile Dacia a anunţat că va organiza la Mioveni, pe 5 martie, o adunare publică pentru susţinerea industriei auto. Conducerea companiei se delimitează de acțiunea de protest și anunță începerea negocierilor privind încheierea unui nou contract colectiv de muncă.

Contractul în vigoare a fost încheiat anul trecut și va expira pe 17 aprilie 2014, potrivit 0-100.ro. Astăzi au debutat negocierile pentru noul contract, care includ și discuții privind valoarea salariilor pe care le vor primi angajații de la fabrica Dacia din Mioveni.

Sindicatul de la uzină organizează un miting la care sunt aşteptaţi peste 10.000 de oameni, care vor protesta din cauza lipsei măsurilor concrete de sprijinire a industriei auto, dar şi pe tema amânării execuţiei tronsonului de autostradă Piteşti - Sibiu, informează Agerpres.

"Consiliul Sindicatului Automobile Dacia va organiza o adunare publică pe platoul Casei de Cultură a Sindicatelor din Mioveni, în data de 5 martie 2014, între orele 13,00 şi 14,00. La adunarea populară vor participa peste 10.000 de membri ai sindicatului", se arata într-un comunicat semnat de liderul sindical Nicolae Pavelescu.

Sindicaliştii cer şi suplimentarea tichetelor pentru programul Rabla. Totodată, muncitorii de la Mioveni vor protesta faţă de nerespectarea promisiunilor guvernanţilor cu privire la modificarea legislaţiei muncii şi faţă de decizia Guvernului de amânare a execuţiei tronsonului de autostradă Piteşti - Sibiu, considerat de sindicalişti ca fiind "de importanţă deosebită pentru SC Automobile Dacia, pentru furnizorii săi şi pentru România", se mai arată în documentul citat. AvertismenteÎn ultima perioadă, oficialii Dacia-Renault au lăsat să se înţeleagă că, în cazul în care uzina dacia de la Mioveni nu va fi la fel de competitivă ca cea din Maroc, producţia ar fi relocată. "Accesul facil către frontieră, la Arad, este o prioritate pentru noi, am comunicat-o Guvernului. Zilnic avem un flux de 350 de camioane care pleacă de la Mioveni spre graniţă şi invers. Am economisi 30 de euro (pe autoturism transportat - n.a.). Miza este mare pentru noi şi există şi aspecte de mediu, am discutat cu Guvernul, care nu ne-a dat încă un termen precis (pentru Autostrada Piteşti - Sibiu - n.r.). Insistăm însă că pentru noi nu are un caracter de urgenţă. 30 de euro nu înseamnă nici mult nici puţin, există şi alte elemente de competitivitate de luat în calcul, vorbim de costuri salariale, care trebuie să rămână la un anumit nivel, altfel uzina din Tanger (Maroc), care este o uzină nouă, devine din ce în ce mai importantă", a declarat recent directorul general al companiei Automobile Dacia, Nicolas Maure, citat de Agerpres. Oficialul Dacia a menţionat că Renault este prezent industrial în România de 15 ani şi nu are deocamdată intenţia de a pleca. Pe de altă parte, a adăugat Maure, există uzina din Maroc, unde se produc modelele Dokker, Loga şi Sandero, care devine din ce în ce mai competitivă şi este important ca România să îşi păstreze competitivitatea pentru a exporta pe pieţele din vestul Europei.

Ne puteți urmări și pe Google News