Un bucureştean a rămas fără DVD recorder după ce firma care îl vânduse a intrat în faliment. Aparatul s-a stricat de trei ori şi a fost reparat în perioada de garanţie.
Un DVD recorder care a costat nu mai puţin de 1.000 de lei s-a stricat de trei ori în perioada de garanţie. Sătul de probleme, Adrian, bucureşteanul care îl cumpărase de la magazinul Teknosa din sectorul 2, l-a dus înapoi pentru a-i fi înlocuit sau reparat. Numai că firma care deţinea magazinul în cauză a intrat în faliment, aşa că bucureşteanul a rămas şi fără aparat, şi cu banii daţi.
Toate demersurile făcute la autorităţi nu au avut niciun rezultat. Ca să-şi primească banii cheltuiţi pe aparat, bărbatul trebuie să intre într-un proces extrem de complicat, care se rezolvă doar prin instanţele de judecată.
Plimbat luni bune între service şi magazin
Adrian a cumpărat DVD recorderul de la magazinul Teknosa în luna mai a anului trecut. La numai o lună aparatul s-a stricat, şi bărbatul l-a dus la Bacol Service pentru reparaţii. „Iniţial mi-au zis că durează o săptămână. După acest termen, mă amânau de pe o zi pe alta cu rezolvarea problemei şi atunci am făcut o reclamaţie la OPC“, spune bărbatul. După trei săptămâni, bucureşteanul a ridicat aparatul la care se înlocuise „blocul optic“.
La mai puţin de patru luni, DVD recorderul s-a defectat din nou. Adrian a dus aparatul la aceeaşi unitate service, unde a fost „luat tare“ că şi-a permis să-i reclame. DVD-ul a fost reparat din nou, înlocuindu-se încă o dată blocul optic. Bărbatul a cerut înlocuirea aparatului însă, pentru că service-ul nu şi-a dat acordul, nu s-a putut face nimic. În luna februarie 2008 povestea s-a repetat, iar reparaţia a mai fost făcută o dată.
„Când am ajuns acasă, am constatat că nu funcţionează cum trebuie, respectiv nu finaliza DVD-urile. M-am dus la service pentru a 4-a oară, dar au refuzat să-mi mai primească aparatul, m-au acuzat că am apelat la OPC şi să mă duc la alt service“, povesteşte Adrian. Bărbatul a mers la magazinul de unde îl cumpărase, unde i s-a primit aparatul şi i s-a dat bon de service. La scurt timp, firma Teknosa a intrat în faliment şi Adrian nu a mai reuşit să recupereze DVD-ul.
A solicitat ajutorul OPC-ului, care i-a comunicat că trebuie să se adreseze în scris firmei care se ocupă cu lichidarea Teknosa. Bărbatul a făcut şi acest pas, dar după aproximativ două luni i s-a comunicat că aceştia nu se mai ocupă de caz. Bucureşteanul s-a adresat din nou la OPC, dar nu a mai primit niciun răspuns. „Până la urmă m-am ales fără aparat şi fără bani“, spune cu amărăciune Adrian.
„Aparatul avea un strat gros de praf“
De partea cealaltă, reprezentantul firmei de service care s-a ocupat de DVD susţine că defectele au fost cauzate de condiţiile improprii de păstrare şi utilizare. „La primirea aparatului, am constatat că avea un strat gros de praf atât în exterior, cât şi în interior. I s-a atras atenţia clientului că aparatul, conform punctului 2 din certificatul de garanţie, este scos din garanţie pentru că a fost păstrat în condiţii improprii, defectele reclamate fiind cauzate de acest fapt. Când am intenţionat să facem o fotografie aparatului, clientul nu ne-a permis, a luat aparatul şi a plecat nervos. A revenit în aceeaşi zi, cu o atitudine cuviincioasă, rugându-ne să-l ajutăm să-şi rezolve problema, ceea ce noi am şi făcut“, precizează managerul de la Bacol Service, Aurel Boboc.
OPINIA EXPERŢILOR
Şansele de recuperare a banilor, minime
Organizaţiile care se ocupă de protecţia consumatorilor susţin că nu pot interveni în acest caz. „Consumatorul ar trebui să se adreseze tribunalului pe a cărui rază teritorială şi-a avut sediul social firma de la care a achiziţionat produsul, pentru a afla care este stadiul procedurii, dacă în tabelul de creanţe este înscrisă şi creanţa sa, cine este lichidatorul, precum şi orice alte informaţii referitoare la caz“, spune Mihai Titichi, şeful serviciului juridic din cadrul Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor.
Ca să-şi recupereze banii, păgubitul trebuie să facă demersuri destul de complicate. „Trebuie să se înscrie la masa credală pe baza unei cereri, pretenţiile Domniei Sale decurgând din clauzele contractului de garanţie“, spune avocatul Cristina Dică, de la Cris Consult, firma care se ocupă de procedurile de faliment în acest caz. Ea crede însă că bărbatul nu prea are şanse să recupereze banii cheltuiţi pe DVD.
NOTĂ. În fiecare miercuri, „Evenimentul zilei“ va prezenta în pagina dedicată consumatorilor cazuri concrete şi soluţii la problemele ridicate. Puteţi reclama abuzuri şi puteţi povesti experienţele prin care aţi trecut la adresa consumator@evz.ro sau la numărul 021.202.2000.