Unul dintre aceşti specialişti este nutriţionistul Sarah Schenker, care a publicat în dailymail.co.uk câteva sfaturi simple în acest sens:

Mănâncă nuci la gustare

Pentru că sunt mai săţioase decât biscuitţii sau snacksurile şi bogate în nutrienţi şi fibre, nucile sunt recomandate ca gustare între mese. Nu trebuie însă să exageraţi, pentru că nucile sunt, se asemenea, bogate în grăsimi naturale, aşa că nutriţioniştii recomandă consumul a maximum una sau două nuci.

”O mână de miez de nucă are 150 de calorii”, spune Schenker.

Nu te cântări în fiecare zi

Fluctuaţiile zilnice de greutate pot fi cauzate şi de schimbările nivelului de apă din organism, astfel, dacă într-o zi organismul a reţinut mai puţină apă, iar cântarul arată mai puţin, nu înseamnă că aţi şi slăbit.

”Cel mai bine e să te cântăreşti o dată pe săptămână, la aceeaşi oră, fără haine şi după ce ai mers la toaletă”, recomandă nutriţionistul.

Atenţie la cum mînânci fructe

Chiar dacă se spune despre ele că sunt sănătoase, fructele nu te jută întotdeauna să pierzi în greutate. Cercetările arată că zaharurile din fructe (fructoza) nu semnalează corpului aceeaşi senzaţie de saţietate ca zahărul comun, ceea ce înseamnă că rar te poţi sătura cu fructe.

”Mănâncă multe fructe, dar combină-le cu proteine precum şuncă sau humus”, este sfatul oferit de Sarah Schenker.


Nu se slăbeşte cu delicatese

Dacă te bazezi pe cappuccino sau nenumărate de ceşti de ceai pentru a slăbi, ar trebui să ştii că greşeşti. Un capucino standard are 120 de calorii şi 8 grame de grăsime, iar ”un strop” de lapte în opt ceşti de ceai negru îşi aduce în organism nu mai puţin de 400 de calorii.

”Înlocuieşte cu lapte degresat şi ceai de plante”, recomandă nutriţionistul.

Salatele cu dressing, bogate în calorii

O salată poate să aibă acelaşi număr de calorii ca un fel principal, dacă este înecată în dressing. Sosul franţuzesc din magazin conţine cam 70 de calorii la lingură, iar dressing-ul făcut în casă cu ulei şi oţet sau suc de lămâie poate conţine şi 100 de calorii.

”Ai grijă ca la restaurant să ceri dressing-ul separat”, avertizează specialistul.


Produsele îndulcite cu miere sau fructoză

Mierea conţine la fel de multe zaharuri ca zahărul granulat. O linguriţă de miere conţine 49 de calorii, iar una de zahăr, 24.

”Mai bine renunţi la dulciuri. Pofta de dulciuri scade după trei săptămâni de abstinenţă”, spune Schenker.