Secretele celui mai accesat blog din România

Secretele celui mai accesat blog din România

Deţinătorul codrosu.ro, cel mai accesat site la categoria blog, spune că-şi atrage cititori prin intermediul Google şi al cuvintelor-cheie pe care le introduce în textele sale.

Potrivit trafic.ro, una dintre entităţile care contabilizează numărul de vizite pe site-urile româneşti, codrosu.ro este pe primul loc. Asta se întâmpă cam de un an.

Ca exemplu, în ultima săptămână, a avut o medie zilnică de 24.000 de vizitatori unici, aproape dublu faţă de locul al doilea, mircea-badea.ro. Unul dintre secretele succesului: cuvinte şi expresii-cheie în texte pe care oamenii le tastează în motorul de căutare Google şi dau ca rezultat trimiteri către texte care apar în codrosu.ro.

"Jumătate dintre cei care ne vizitează sunt cei fideli, care o fac în fiecare zi, iar cealaltă jumătate vin de pe Google. O parte rămân, alţii sunt dezămăgiţi", explică deţinătorul blogului, Sorin Chiriac.

Ne puteți urmări și pe Google News

"Unii spuneau că fac spam"

Tânărul care e în spatele codrosu.ro are 26 de ani, e absolvent de Ştiinţe Politice şi masterand în marketing şi negocieri în afaceri. Blogul l-a urcat pe internet în 2008.

"Am investit foarte puţin, extrem de puţin, domeniul cam 150 de lei, hostingul pe un an şi o temă, nu e o chestie de calculat", explică tânărul despre prima investiţie.

La început s-a gândit să facă un fel de agendă în care toţi cei care au luat la un moment dat o ţeapă să posteze pe blogul său. Ideea n-a mers, a închis totul şi a revenit după câteva luni, s-a gândit că ar merge mai bine ştiri din showbizz: "Nu apăreau la Capatos sau la alte emisiuni de monden, că deja erau pe codrosu."

Cu timpul, a reuşit să se instaleze pe primul loc. "O ţinem aşa cam de un an. Am crescut de la o lună la alta. Unii spuneau că am făcut mânării, spuneau că fac spam sau am alte metode de creştere. Însă cei de la trafic.ro au ieşit şi au spus că nu face nimeni nicio mânărie, doar că au textele foarte bine optimizate. Nu mă poate acuza nimeni că ştiu cum să scriu un text, astfel încât să-i atrag pe cei care caută pe Google", spune Sorin.

Cititorii: "copii, gospodine, directori"

Am făcut şi noi un test. Pe prima pagină era postat un articol cu titlul "Azur din Brăila - În staţie la Lizeanu". La o simplă căutare pe google, subiectul de pe codrosu apare chiar pe prima pagină de căutare.

Subiectele care apar pe blog sunt din diverse domenii, de la opinii despre ciocolată, noile apariţii pe piaţa muzicală, până la informaţii despre struguri sau despre sărut.

"Nu aş putea spune că avem un anumit model de cititor. Oamenii sunt foarte împărţiţi, de la cei de clasa a IV-a care caută jocuri cu Barbie şi femei cu studii medii care caută articole culinare, până la directori de companii", îşi analizează cititorii Sorin. Spune că nu citeşte blogurile: "Doar la început mă uitam. Nu mă cunosc cu ei, deşi la început au încercat să arunce la plasă, să mă provoace cu diverse lucruri, eu mi-am văzut de treaba mea".

"Preţul corect, 80.000 de euro"

Acum, după estimările sale, blogul valorează în jur de 80.000 de euro. La întrebarea legată de profitul pe care l-ar face cineva care l-ar cumpăra, Sorin răspunde: "Pot doar să spun că, dacă l-ar cumpăra cineva, şi-ar recupera banii în maximum un an jumate".

Tot la blog şi-a conexat şi o afacere, vinde on-line produse cosmetice. "La început nu reuşeam să gestionăm traficul, în sensul să fie productiv, şi am zis să promovăm prăvălia noastră. Am adus nişte produse cosmetice". De oferte spune că nu duce lipsă, însă cei care au fost interesaţi ar vrea să se ocupe tot el de site, iar el ar vrea să se ocupe de alte proiecte, tot on-line.

184.129 de vizitatori unici a înregistrat, potrivit trafic.ro, codrosu.ro toată săptămâna trecută. Pentru comparaţie, Mircea Badea a avut doar 49.893 de vizite unice

ANALIZA SPECIALIŞTILOR ÎN ON-LINE

Conţinut divers, cuvinte-cheie cât mai simple

Deşi e pe primul loc, nu toţi cei care lucrează în industria on-line au auzit de codrosu.ro. Dragoş Stanca, şeful Diviziei New Media a Grupului "Realitatea - Caţavencu", F5 Webcorp, a accesat pentru prima dată acest blog abia zilele trecute.

"Legat de evaluare, 80.000 de euro în condiţiile în care are 20.000 de unici şi realizează nişte venituri semnificative poate fi o evaluare corectă. Însă, se fac două audituri - unul tehnic, să se analizeze dacă traficul este pe bune, şi unul financiar", explică şeful F5.

Accesările care vin pe filiera Google sunt folositoare într-o oarecare măsură, doar în condiţiile în care mulţi dintre aceştia vor deveni cititori fideli. "Pot exista cititorii care intră permanent, cei care intră de pe link-uri postate pe alte siteuri, şi cei care intră de pe Google, care sunt şi ei importanţi, dar care nu dau neapărat valoarea unui site", mai adaugă Stanca.

Despre optimizarea traficului, părerile sunt împărţite. Cei cu experienţă în domeniul online spun că succesul lui s-ar datora mai mult varietăţii de subiecte alese. "În primul rând are avantajul că e un blog cu vechime, numărul mare de articole postate îl face să aibă foarte mult trafic şi a mers pe ceea ce caută românul mai mult, fără să fie neapărat vorba de o extraordinară optimizare. Astfel, vedem articole despre manelişti, despre produse naturiste, mâncare, cam orice ar da căutare pe Google", a analizat Vlad Burcă, unul dintre administratorii Moldovan IT, firmă specializată în domeniul on-line.

După ce a analizat textele de pe codrosu, Florin Tănase, care deţine o firmă ce are ca domeniu de activitate şi optimizarea pentru browsere, este de părere că e mai importantă alegerea su biectelor: "Nu aş putea spune că e chiar o mare filosofie, titlurile sunt foarte simple şi au cuvinte-cheie pe care le-ar tasta cineva care face o căutare pe Google, de exemplu".