Scenarii pentru traficul din Capitală

Scenarii pentru traficul din Capitală

Până în 2027, în Bucureşti vor circula 2,5 milioane de maşini, iar edilii caută soluţii: pasaje, parcări, lărgiri de străzi, străpungeri şi noi linii de metrou.

Bucureştiul riscă să fie blocat de maşini în 2013 dacă investiţiile şi dezvoltarea proiectelor în infrastructură nu sunt puse mai rapid în aplicare. Primarul Adriean Videanu a prezentat ieri, într-o conferinţă de presă, Planul General pentru Transport Urban al Capitalei, ce conţine strategia de dezvoltare a infrastructurii pentru o perioadă de 20 de ani.

„Există două etape, 2007 - 2013 şi 2013 - 2027. Cei care au realizat planul au analizat impactul traficului şi alternarea transportului public cu cel privat. Anul 2013 este foarte important deoarece, dacă nu facem nimic, studiile spun că oraşul riscă să se blocheze“, a insistat primarul, care a explicat că investiţiile prevăzute se ridică la aproximativ 7 miliarde de euro şi „ar trebui să fie finalizate în maximum şapte ani“.

Motorizare şi natalitate

Estimările specialiştilor arată că, până în 2027, Capitala va avea peste 2 milioane de locuitori şi 2,5 milioane de maşini. Analizele de trafic ţin cont atât de evoluţia motorizării în Capitală, cât şi în zonele mărginaşe, mergând până la toate judeţele ţării şi extinzându-se şi peste hotare.

O actualizare a master planului realizat în 1998 de JICA (Agenţia Japoneză pentru Cooperare Interna- ţională), planul conţine scenarii de dezvoltare şi peste 170 de proiecte privind completarea inelului interior, median şi exterior, străpungeri şi lărgiri de străzi, legături cu autostră- zile şi drumurile naţionale, parcări sub şi supraterane, managementul traficului şi dezvoltarea transportului sub şi suprateran.

Planul a fost lansat spre dezbatere publică şi va fi postat pe site-ul Primă- riei Capitalei, www.pmb.ro, unde poate fi analizat în întregime.

Finalizări până în 2013

PASAJE. Piaţa Muncii, Iancului - Mihai Bravu, reconfigurarea Pieţei Victoriei şi a pasajului Victoriei, Basarab, subteran Grozăveşti - Răzoare - Calea Rahovei, subteran Piaţa Sudului, suprateran Splaiul Unirii - Şoseaua Mihai Bravu.

STRĂPUNGERI. Legături între Splaiul Dudescu - Şoseaua Olteniţei, lărgire strada Luică şi strada Tr. Măgurele (între Giurgiului şi Berceni), străpungere între strada Braşov şi Şoseaua Alexandriei cu supratraversare la intersecţ ia cu strada Braşov şi Bd. Ghencea, lărgire strada Fabrica de Glucoză.

LĂRGIRI DE STRĂZI. Coridorul Buzeşti - Berzei - Vasile Pârvan - Haş- deu, modernizare şi lărgire la 4 benzi a şoselei de centură existente, legătura Doamna Ghica - Chişinău, pasaj suprateran Doamna Ghica - Colentina.

LEGĂTURI. Splaiul Dudescu - Autostrada Bucureşti - Constanţa, Splaiul Independenţei - Ciurel şi Autostrada A1 Bucureşti - Piteşti, Prelungirea Ghencea - Domneşti, legătura cu Bulevardul Timişoara şi lărgire şi modernizare strada Berceni - Apă- rătorii Patriei cu pasaj peste calea ferată.

PARCĂRI. Gara de Nord, Piaţa Presei Libere, Piaţa Domenii, Piaţa Universităţii, Bd. Magheru.

PARCĂRI LA PERIFERIE. Depoul IMGB, Jilava, Băneasa, Otopeni, Păcii, Republica, Pantelimon, Pipera, Bucureştii Noi, Policolor

SUBTERAN Propuneri dezvoltare linii metrou

> Extensie 1 Mai - Laromet

> Extensie Nicolae Grigorescu - linia de centură

> Extensie Linia 4: 1 Mai - Aeroport Otopeni sau linie nouă Piaţa Victoriei - Otopeni

> Extensie Linia 4: Gara de Nord - Gara Progresul > Linie nouă Drumul Taberei - Universitate Pantelimon

> Linie nouă Drumul Taberei - Piaţa Unirii - Pantelimon

> Linie nouă Şoseaua Alexandriei - Colentina > Linie nouă (închidere inel) Crângaşi - Dristor prin zona de sud-vest a oraşului

> Extensie Industriilor - Carrefour Militari

Ne puteți urmări și pe Google News