Spectacolul care a avut premiera duminică, la Operetă, îmbină dansul, emoţia, dragostea şi ura.
Marius Urzică a „dansat“ la calul cu mânere pe aceeaşi scenă cu Răzvan Mazilu şi Monica Petrică, în „Urban Kiss“ („Sărut urban“), spectacolul care a avut premiera duminică seară, la Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian“.
Show-ul de dans contemporan - în care a „intervenit“ şi artistul Dumitru Gorzo, cu o instalaţie din cruci însemnate cu nume de politicieni români şi feţe de vedete hollywoodiene, expusă în foaier - a fost foarte bine primit de public. După „sărutul din final“, pe care Mazilu i l-a dat partenerei sale afară, în faţa Operetei, spectatorii de toate vârstele au aplaudat timp de zece minute încontinuu. „Sunt Diana şi-l urăsc pe vecinul de la trei“ O „revoltă în faţa absurdului vieţii contemporane“, spectacolul semnat de coregraful Răzvan Mazilu face toţi banii şi probabil că va aduce la Operetă mulţi tineri ai Capitalei, care se regăsesc cel mai bine în peisajul artistic de pe scenă. „Sărutul“ este foarte urban şi pozitiv, îmbină street-dance-ul cu jazz, proiecţiile video cu arta plastică, baletul cu gimnastica. Până s-a liniştit zumzetul din sală, El şi Ea (Răzvan Mazilu şi Monica Petrică), îmbrăcaţi în alb, au stat culcaţi pe jos. Pe ecranul din spatele scenei se jucau câteva emoticoane de messenger. Au rulat apoi câteva imagini din Bucureştiul-şantier, cu oameni pe străzi şi Dacii Papuc. Mazilu a sărit la şotronul desenat cu cretă de o şcolăriţă cu fundiţe. Apoi s-a prezentat: „Sunt Răzvan şi urăsc oraşul“. Au ajuns toţi dansatorii la microfon: „Sunt Monica şi-l urăsc pe Răzvan“, „Sunt Violeta şi urăsc câinii vagabonzi“, „Sunt Diana şi-l urăsc pe vecinul de la trei“, „Mă numesc Istvan şi urăsc să stau la coadă“. Povestea cu dans s-a servit pe „felii“ antagonice, anunţate pe ecran: „Sexul“ - dansuri, mişcări lascive şi costume negre, din latex, „Moartea“ - şi-o fetiţă ademenită c-o ciocolată, „Revolta“ - şi feţe de femei satisfăcute pe ritmuri de rock, „Speranţa“ - şi sărituri cu coarda. Toate asezonate cu dans, emoţie, dragoste, ură şi aplauze. Baloane de săpun şi flori A urcat pe scenă şi „Sărutul“, mai întâi timid, sfios, apoi din ce în ce mai îndrăzneţ şi obraznic, pe buzele fiecăruia dintre dansatori. După „Orgasm“, a urmat „Singurătatea în doi“ şi un minunat dans pe/şi sub mese roz. Marius Urzică, îmbrăcat în blugi, a făcut cuplu cu Monica Straţ, primsolistă a Teatrului Naţional de Operetă: exerciţiile de gimnastică la aparatul care l-a consacrat s-au potrivit perfect cu povestea lor de dragoste, care a durat mai bine de un sfert de ceas. Finalul i-a readus în scenă pe toţi „urbanii“, în frunte cu Mazilu. Au suflat baloane de săpun, s-au descălţat, s-au dezbrăcat de pantaloni şi fuste şi s-au aliniat pentru „Fericire“. Pe fundal - narcise, trandafiri, gladiole, crizanteme, transformându-se, de la boboc la floare. În sală - zâmbete şi energie pozitivă şi aplauze pentru cuplul Monica-Răzvan, care a plecat afară, să se sărute. PE AFIŞ Instalaţie de la Gorzo, proiecţii de la Gontz În ton cu spectacolul de pe scenă, publicul a admirat, în foaierul Operetei, o instalaţie creată de Dumitru Gorzo: cel care a creat şi scenografia „Urban Kiss“ - formată din câteva zeci de cruci, pe care erau puse numele unor politicieni foarte cunoscuţi ai scenei politice actuale şi fotografiile unor staruri internaţionale. Astfel, Traian Băsescu era identificat pe cruce cu Antonio Banderas, iar Norica Nicolai - cu Sharon Stone. „Unde este iubire eu văd şi moarte. Este un joc al meu, în foarte strânsă legătură cu piesa foarte urbană creată de Răzvan Mazilu“, a explicat Gorzo, care se află la prima colaborare de acest fel. Proiecţiile video care au rulat în spatele scenei au fost concepute de Daniel Gontz, luminile - de Răzvan Dincă, iar sunetul - de Vlaicu Golcea. Din distribuţia spectacolului au mai făcut parte: Sorina Tiron Micşunescu, Andrei Ciobanu, Geraldina Rusu, Teodora Ghinea, Violeta Dumitraşcu, Daniel Dobre, Florin Tănase, Istvan Teglas, Luminiţa Dincă şi Mihaela Ştefănescu.