Compania coreeană Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME), al treilea constructor mondial de nave din lume, deţine 51% din acţiuni, iar statul român 49% din titluri. DSME se află în plin proces de privatizare, după ce a scos la vânzare 50,4% din acţiuni. Preţul de tranzacţie este de 6,5 miliarde de dolari.

„Numirea mea poate fi un semnal că, în această perioadă critică, se dă mai mult credit românilor“, este de părere noul preşedinte DMHI, Vasile Iorga. El recunoaşte că actuala criză mondială financiară a dus la înjumătăţirea ratei comenzilor, faţă de anul trecut. Activitatea şantierului coreean din Mangalia este acoperită pentru următorii 2-3 ani de contracte în valoare de peste 2,5 miliarde dolari. Cumpărătorul DSME va fi anunţat în noiembrie de guvernul coreean, care va trebui să aleagă între companiile Posco, al treilea producător de oţeluri din Asia, şi Hanhwa Group. Posco a făcut ofertă într-un consorţiu cu GS Group, care a anunţat că se va retrage. La rândul ei, Posco a anunţat însă că rămâne interesată de cumpărarea acţiunilor DSME.