Editura Evenimentul si Capital

Cum să dăm o a doua șansă iubirii. Cu românul la psiholog

Autor: | | 1 Comentarii | 655 Vizualizari

Este cel puțin normal ca la un moment dat să ne simțim confuzi în legătură cu sentimentele pe care le avem în raport cu cineva drag. Părțile din creier care se ocupă cu îndrăgostirea sunt aceleași părți care manipulează durerea fizică și chiar dependența. Dacă s-a întâmplat să suferiți din dragoste, cu siguranță nu ați reușit să iubiți din nou la fel de autentic, de profund sau de asumat. De cele mai multe ori, timpul vă poate ajuta să vă recuperați, dar nu este un proces pe care îl puteți grăbi.

Iată câteva recomandări pentru cei care își doresc să-și mai dea o șansă, indiferent de vârstă, sex sau de statut social:

1 Afirmați că meritați iubirea. Poate fi greu de crezut că meritați să fiți iubiți, mai ales dacă ați experimentat relații care s-au axat pe criticarea imperfecțiunilor dvs., mai degrabă decât pe acceptarea dvs. ca persoană. Cu toate acestea, toată lumea este demnă de a fi iubită și vă puteți ajuta să dezvoltați acest sentiment de valoare prin practicarea iubirii. Practica autocompasiunii se învață și vă poate ajuta să vă dezvoltați stima de sine și încrederea în propria persoană. Auto-compasiunea implică trei elemente de bază: bunătatea de sine (adică să vă acceptați ca o ființă umană perfect imperfectă, dar care merită respect), omenirea (înțelegerea faptului că toți oamenii fac greșeli) și „gândirea pozitivă” (recunoașterea și acceptarea expe riențelor fără a le judeca). Dacă aveți tendința să vă rătăciți prin gânduri de genul: „Nu voi găsi niciodată pe cineva care să mă iubească” sau „Nimeni nu mă vrea”, încercați să găsiți dovezi cu care singuri să combateți aceste gânduri pentru că doar așa aceste gânduri negative vor dispărea.

2. Luați în considerare ce funcționează bine în celelalte relații. Pentru a vă ajuta să înțelegeți ce fel de persoană vă va face fericiți într-o relație potrivită de cuplu, luați în considerare celelalte relații pe care le aveți, cum ar fi cele cu prietenii și familia. Ce sentimente aveți în aceste relații și de ce? Cum se leagă acești oameni de dvs. și cum își exprimă acestea sentimentele pentru dvs.?

De asemenea, puteți lua în considerare tipurile de prieteni pe care îi aveți. De exemplu, dacă observați că majoritatea prietenilor dvs. apropiați sunt extroverți, vă recomand să căutați un partener care este extrovertit.

3. Reflectați asupra a ceea ce s-a întâmplat cu relațiile anterioare. Cercetările au demonstrat că oamenii care reflectă asupra despărțirilor lor recente se recuperează mai repede și mai ușor decât cei care nu se angajează în această reflecție. Exprimarea sentimentelor, fie unui terapeut, unui prieten, fie propriului jurnal, vă pot ajuta să vă recuperați „daunele emoționale” ale unei destrămări și să vă consolidați încrederea în propria persoană.

Veste URIASA pentru Ianis Hagi si Florinel Coman inainte de meciul cu Franta! Internationalii U21 au dat LOVITURA carierei!

Pagina 1 din 2


Opiniile exprimate de invitații EVZ aparțin autorilor și nu reprezintă punctul de vedere al publicației




Stirile zilei

Alte articole din categoria: Invitaţii evz

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI