Salonul Auto de la New York: Casa monștrilor

Salonul Auto de la New York: Casa monștrilor

Chiar dacă în industria auto se poartă, în ultima vreme, verdele, constructorii nu uită că piața din Statele Unite ale Amercii apreciază încă mașinile foarte mari și extrem de puternice.

Dinozaurii n-au murit. Ei trăiesc încă în Statele Unite ale Amercii.

Este vorba, desigur, de creaturile uriașe cu patru roți și motoare infernale, teleportate, parcă, din alte timpuri și care, chiar dacă mai anevoios ca odinioară, se înmulțesc în continuare pe propriul Tărâm al făgăduinței.

Am remarcat această realitate la actuala ediție a Salonului Auto de la New York, în plină desfășurare la Jacob Javits Convention Center de pe Eleventh Avenue.

Chiar dacă în industria auto se poartă, în ultima vreme, ”verdele”, constructorii nu uită că piața din Statele Unite ale Amercii apreciază încă mașinile foarte mari și extrem de puternice.

Cei care ar putea fi speriați sau iritați de acest lucru să stea, totuși, liniștiți. Trendul ecologist a căpătat o prea mare anvergură pentru a putea fi tulburat de apariția câtorva modele aparent anacronice. Infiniti QX56 Fie criza cât de mare, un SUV Infiniti FX (destul de măricel și el) nu-i suficient de încăpător pentru clientul american. Așa că marca de lux deținută de Nissan a pregătit noua generație (a treia) a colosului QX.

Monstrul mecanic, care are 5,14 metri lungime și o greutate de 2,75 tone, este, în fapt, un banal Nissan Patrol – de nouă generație și el – mai lustruit.

Infiniti ar putea susține că a lansat nu model mai rezonabil decât cel pe care l-a înlocuit, întrucât vechea generație era chiar mai mare: 5,25 metri – lungime, 2,01 metri – lățime!

Asta numai până când aflăm că noul QX cântărește cu 245 de kilograme mai mult și ascunde sub capotă tot un V8 de 5,6 litri!

Așa cum era de așteptat, nu există un plan pentru aducerea mastodontul în Europa. Mercedes-Benz Clasa R Mercedes a ieșit la înaintare cu facelift-ul unui model – Clasa R – pe care îl consideră crossover. Și nu unul oarecare, ci ăl mai sportiv și mai ingenios dintre toate!

Adevărul, mai puțin eclatant, este că mașina a făcut cu onestitate serviciile unui monovolum încăpător și deloc arătos (cu versiunea care dispune de ampatament mărit ajungând până la 5,16 metri lungime).

Tocmai pentru că impactul vizual lăsa de dorit, designerii mărcii au schimbat aproape în totalitate partea frontală, dând dovadă de inspirație.

Pe partea tehnică, noutățile majorte sunt reprezentate de cele două versiuni turbodiesel ”BlueEFFICIENCY” – 300 CDI și 350 CDI – prima cu tracțiune 2x4, a doua – cu tracțiune integrală. Ambele utilizează o cutie de viteze automată cu 7+1 rapoarte.

Pimele unități Mercedes-Benz Clasa R cu facelidt vor fi livrate în a doua jumătate a anului. Cadillac CTS-V Sport Wagon

Alternativa americană la clasica triadă germană Audi A6 Avant – BMW Seria 5 Touring – Mercedes-Benz Clasa E Estate poartă numele Cadillac CTS-V Sport Wagon.

”Yankeul” oferă spațiu de depozitare la discreție și putere din belșug, concurând cu cele mai drăcoase versiuni ale celor trei modele nemțești pomenite anterior.

Sub capota Wagon-ului pulsează un clasic V8 ”made in USA” de 6.2 litri – același care animă și berlina, și coupe-ul gamei CTS-V. Agregatul, conectat fie la o cutie de viteze manuală, fie la una automată cu 6+1 trepte, dezvoltă 555 de cai-putere.

În spate, portbagajul cu cei 720 de litri ai săi poate înghiți de două ori mai multe bagaje decât cel cu care este dotată berlina CTS-V.

Cadillac a confirmat deja că va comercializa noul său model atât în Statele Unite ale Amercii, cât și în Europa. BMW Alpina B7 Biturbo Allrad Tunerul BMW Alpina a prezentat primul său model cu tracțiune integrală, B7 Biturbo Allrad, derivat din modelul de serie BMW Seria 7.

Ca și Seria 7, Alpina B7 Biturbo Allrad va fi disponibil și într-o versiune cu ampatament mărit.

Sub capotă se găsește un motor V8 supraalimentat, de 4.4 litri, care dezvoltă fix 500 de cai-putere. În oferta BMW, Seria 7 echipată cu unitatea V8 dispune de ”numai” 408 CP. Pe de altă parte, BMW deține în gamă o versiune superioară – 760i – dotată cu motor V12, de 6.0 litri, care livrează 544 CP.

Alpina B7 Biturbo Allrad pune puterea pe asfalt prin intermediul sistemului inteligent de tracțiune integrală xDrive. Subaru Impreza WRX STI Sedan Când a ieșit pe piață cu noua generație Impreza, Subaru i-a șocat pe fanii săi cei mai înfocați. Sedanul colțuros, amenințător iubit de pasionații mărcii se tranformase într-un hatchback rotunjor, inofensiv și prozaic.

Producătorul japonez și-a corectat greșeala și a lansat la New York versiunea firească Subaru Impreza: berlina WRX STI, care trebuie să concureze direct cu rivalul de moarte și dintotdeauna Mitsubishi Lancer Evolution ajuns la ediția a zecea.

În față, sub capota sedanului, lucrează clasicul motor boxer cu patru cilindri, de 2.5 litri, gata să livreze 305 cai putere și 501 Nm. În spate, pe capota portbagajului, se găsește celebrul spoiler care pare desprins din benzile desenate.

Jantele nu mai sunt aurii, ca pe vremuri, dar asta e chiar o veste bună.

Ne puteți urmări și pe Google News