Românii cred în Mercedes şi în Nokia

Românii cred în Mercedes şi în Nokia

Conaţionalii consideră că se pot bizui pe aceste mărci, reiese dintr-un studiu realizat de revista „Reader’s Digest”.

Românii au cea mai mare încredere în automobilele Mercedes, în telefoanele Nokia şi în computerele Dell, reiese din studiul European Trusted Brands, realizat de revista „Reader’s Digest”. La capitolul carduri de credit, conaţionalii au ales brandul Visa, iar la cosmetice marca germană Nivea.

Detergentul care se bucură de cel mai înalt nivel de apreciere printre români este Ariel, iar cerealele Nestlé conduc şi ele la categoria lor. În acelaşi timp, belgienii şi ruşii preferă maşinile Toyota, în timp ce austriecii, nemţii, polonezii şi elveţienii consideră că marca Volkswagen face toţi banii. La capitolul aparate foto, brandul japonez Canon a ieşit pe locul întâi în topul încrederii, în aproape toate statele incluse în studiu. Aceeaşi perfo rmanţă au mai stabilit-o pe categoriile lor mărcile Nokia, la telefoane mobile, şi Visa, la carduri bancare. Pe timp de criză, oamenii aleg produse cunoscute La produse cosmetice, Nivea mai este pe primul loc şi în Austria, Belgia, Portugalia şi Elveţia. Pe de altă parte, germanii, francezii, olandezii şi suedezii au cea mai mare încredere în brandul Yves Rocher. „Sincer, oamenii caută acum produse pe care să se poată baza şi în care să aibă încredere”, a declarat Jim Stengel, directorul de marketing şef al Procter&Gamble. Această nevoie este cu atât mai mare, în condiţiile actuale determinate de criză, când oamenii sunt reticenţi în a cheltui şi cumpără cu precădere produse cunoscute. Computerele Dell se bucură de un nivel ridicat de încredere şi în Marea Britanie şi Elveţia.

Restul statelor europene au nominalizat brandul HP ca fiind cel mai apreciat. Pe lângă români, şi francezii, cehii, ungurii, olandezii şi spaniolii preferă să-şi spele rufele tot cu detergentul Ariel. Brandul Persil se bucură însă şi el de mare apreciere în rândul austriecilor, al germanilor şi al britanicilor. Studiul Reader’s Digest Trusted Brands a fost realizat în 16 state europene, în care se vorbesc 14 limbi diferite, fiind intervievate peste 23.000 de persoane. 

Ne puteți urmări și pe Google News

PROFESII

Avem încredere în pompieri şi piloţi În ceea ce priveşte profesiile, românii au cea mai mare încredere în pompieri, respectiv 86% dintre cei chestionaţi. Media la nivelul celor 16 state cercetate este, pentru pompieri, de 92%. Urmează apoi piloţii de avion (83%) şi farmaciştii (79%). Doctorii se bucură şi ei de un nivel de încredere ridicat (69%), în rândul conaţionalilor noştri, la fel şi profesorii (65%).

Pe preoţi cred că pot conta 53% dintre cei intervievaţi. La polul opus se situează politicienii. Numai 3% dintre românii chestionaţi cred că se pot bizui pe aceştia. Situaţia este aceeaşi şi la nivel european, unde politicienii nu au reuşit să atingă decât nivelul de 7%. Pe jurnalişti îi consideră de nădejde 36% dintre respondenţi, iar pe poliţişti 28%.